4.7 C
București
miercuri, 13 noiembrie 2024
AcasăSpecialMisterul celor opt minute de cădere rapidă

Misterul celor opt minute de cădere rapidă

A doua zi după prăbuşirea aparatului Airbus 320 al companiei germane low-cost Germanwings în Alpii Francezi, autorităţile franceze au pus în funcţie un dispozitiv excepţional de salvare şi cercetările s-au reluat în zori, în încercarea recuperării resturilor celor 150 de victime, în majoritate spanioli şi germani, în timp ce avionul a fost „pulverizat“. Cutia neagră descoperită a fost trimisă la analize şi erau aşteptate primele rezultate. La locul catastrofei au sosit după-amiază preşedintele François Hollande, cancelarul german Angela Merkel şi premierul spaniol Mariano Rajoy.

În timp ce echipele de salvare şi cele de anchetă îşi continuau activitatea într-un ritm accelerat, preşedintele francez François Hollande, cancelarul german Angela Merkel şi premierul spaniol Mariano Rajoy au sosit la locul prăbuşirii Airbusului 320 al companiei Germanwings, la bordul unui elicopter cu care au survolat zona, un loc muntos, acoperit de zăpadă, unde bucăţi din avion şi trupurile victimelor sunt risipite pe o suprafaţă de peste 3 km. Cei trei lideri s-au întâlnit cu responsabilii jandarmeriei, securităţii civile, pompierilor şi echipelor de salvare, mobilizate de marţi pentru recuperarea corpurilor şi a elementelor care ar putea dezvălui cauza catastrofei. Ei s-au recules într-o cameră amenajată drept capelă, ce permite rudelor şi prietenilor să aducă omagiu victimelor.

După cum se ştie, un Airbus 320 al companiei low-cost Germanwings, ce aparţine de Lufthansa, s-a prăbuşit marţi într-o zonă foarte greu accesibilă în Alpii din sudul Franţei, în apropiere de Barcelonnette, Valea Blanche, departe de orice localitate sau drum de acces. Avionul făcea legătura Barcelona-Düsseldorf, între Spania şi Germania, şi avea la bord 144 pasageri şi şase membri ai echipajului. Nu există nici un supravieţuitor ceea ce face din acest accident cea mai gravă catastrofă aeriană pe teritoriul francez de mai bine de 30 de ani. Una dintre cutiile negre ale avionului a fost recuperată şi trimisă la Paris pentru analiză.

De ce…

După primele cercetări există deja multiple semne de întrebare legate de prăbuşire, printre care cele opt minute considerate misterioase când avionul a pierdut rapid altitudine. De ce aparatul a avut o cădere puternică de opt minute fără să modifice traiectoria sau să avertizeze orice turn de control, înainte de a lovi un masiv muntos? De ce piloţii au întrerupt orice comunicare?

Ce s-a petrecut în cele opt minute de pierdere de altitudine care au precedat prăbuşirea Airbusului 320 în Alpi? Căderea aparatului, care a pierdut 10.000 m între ora 10.31 şi ora 10.39 înainte de a se prăbuşi la 1.500 m altitudine, este elementul cel mai misterios în ce priveşte circumstanţele accidentului. Procurorul din Marsilia, Brice Robin, a declarat că această „pierdere rapidă de altitudine a avionului este inexplicabilă pentru moment“.

Patru ipoteze

Anchetatorii şi experţii evocă mai multe ipoteze care ar putea explica prăbuşirea avionului companiei Germanwings în Alpii Francezi – pană tehnică, eroare de pilotaj, un act terorist… Premierul francez, Manuel Valls, a precizat că în acest stadiu al anchetei nici o ipoteză nu poate fi eliminată. „Echipajul nu a emis semnal de pericol“, preciza Direcţia generală a aviaţiei civile. Pierderea contactului radio şi pierderea rapidă de altitudine au determina serviciile de control să declanşeze faza de alertă. Ce s-a petrecut? Doar înregistrările zborului (cutiile negre) şi o analiză amănunţită a resturilor avionului şi a corpurilor vor permite stabilirea derulării accidentului. Iată diferitele scenarii avute în vedere. O posibilă incapacitate a piloţilor – un avion care coboară deasupra unui relief muntos nu este un comportament normal al unui pilot profesionist şi ar putea sugera o incapacitate de control al traiectoriei.

Teoria unui atac terorist – După survolul locului catastrofei, un deputat francez descria „o tonă apocaliptică, nu a rămas nimic, doar fragmente de avion şi corpuri“. Experţii şi anchetatorii au exclus această teorie după analizarea răspândirii resturilor, improbabilă după o explozie.

O avarie structurală – Nu vechimea avionului determină fiabilitatea şi securitatea, totul depinde de mentenanţă, or avioanele Germanwings sunt exemplare din acest punct de vedere.

O eroare tehnică – Parcursul şi formarea echipajului vor fi analizate de anchetatorii BEA pentru a şti dacă o eroare de pilotaj ar putea fi cauza accidentului.

Cele mai citite

Prim-ministrul Marcel Ciolacu efectuează o vizită istorică în Marea Britanie pentru a întări parteneriatul strategic România-Marea Britanie

În perioada 12-13 noiembrie 2024, prim-ministrul României, Marcel Ciolacu, se află într-o vizită de lucru în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de...

Alexandru Mățan își încheie aventura la Columbus Crew și devine liber de contract în ianuarie 2025!

Internaționalul român Alexandru Mățan (24 de ani) a anunțat că nu își va prelungi contractul cu echipa americană Columbus Crew, acesta urmând să expire...

Răsturnare de situație! Laura Crișan și cei doi suspecți, arestați preventiv

În cazul complex al asasinatului de la Arad, a avut loc o schimbare semnificativă. Instanța supremă a decis, miercuri, arestarea preventivă pentru 30 de...
Ultima oră
Pe aceeași temă