Gigantul american General Motors a anunțat că ar vrea ca în 2019 să lanseze primele flote de taxiuri autonome în mai multe orașe.
Mașinile autonome reprezintă pentru companii cea mai mai mare oportunitate de la apariția internetului și până în prezent, spune șeful GM, Dan Ammann.
Termenul de 2019 este însă unul greu de atins din mai multe motive și majoritatea companiilor și-au propus să lanseze servicii cu mașini autonome în intervalul 2020-2022, cu precizarea că pentru autovehicule 100% autonome estimările indică în general anul 2025. General Motors spune că aceste servicii ar putea ajunge să facă profit chiar și dacă prețul unei călătorii pentru publicul larg ar fi de numai un dolar/milă, în timp ce la aplicații precum Uber sau Lyft media este undeva pe la 2-3 dolari/milă.
Oficialii GM nu au dat însă detalii despre modul în care aceste servicii vor fi lansate și mai ales ce rol va avea compania: va livra mașinile unor parteneri, cum ar fi Lyft, unde GM a investit 500 milioane de dolari în 2015, sau va gestiona singură aceste servicii.
Analiștii sunt de părere că termenul de 2019 este foarte ambițios fiindcă mai sunt foarte multe obstacole și nici autoritățile, dar nici publicul, nu s-au convins că mașinile autonome sunt sigure, În plus, jurnaliștii care au mers pe distanțe scurte în mașini autonome, la drive test, spun că acestea sunt ezitante și că mai trebuie să treacă ani buni până când tehnologia să fie cu adevărat sigură.
Concurența este mare pe această piață. În 2019 Uber va începe să cumpere mașini de la Volvo pentru a lansa servicii cu automobile autonome, Waymo, divizie a Google începe în curând testele, Ford a promis lansarea unor astfel de servicii în 2021, iar Renault-Nissan, în 2022.