Agenţia americană pentru Securitatea Transporturilor (NTSB) a sugerat marţi că Boeingul 777 aparţinând companiei Asiana care s-a prăbuşit în iulie anul trecut la San Francisco din cauza unei "gestionări necorespunzătoare" în carlingă şi a unui sistem automatizat neînţeles de către piloţi, se arată intr-un raport al Agenţie americane pentru Securitatea Transporturilor, preluat de Mediafax.
La scurt timp, compania Boeing a contestat aceste sugestii şi a afirmat că "această concluzie nu se bazează pe dovezi" şi insistă asupra bilanţului "extraordinar" al lui 777 în domeniul securităţii.
NTSB a citat, într-o audiere în Congres, mai multe elemente care au concurat la această gestionare necorespunzătoare, între care o formare necorespunzătoare a piloţilor sau dificultatea de a stabiliza avionul în timpul aterizării. ,,Piloţii avionului Boeing de tip 777 aparţinând companiei sud-coreene depindeau prea mult de sistemele automatizate pe care nu le înţelegeau", a apreciat preşedintele interimar al NTSB Christopher Hart. "Boeingul 777 este unul dintre cele mai sofisticate şi automatizate avioane aflate în serviciu", a subliniat el.
Pe 6 iulie, zborul 214 al companiei Asiana Airlines, venind de la Seul, s-a prăbuşit pe aeroportul de la San Francisco după ce coada avionului s-a lovit de un dig care desparte pista de aterizare de un curs de apă. Avionul avea la bord 307 persoane. Accidentul s-a soldat cu 200 de răniţi şi trei morţi, inclusiv o adolescentă chineză care a supravieţuit prăbuşirii, dar care a fost zdrobită de un vehicul al pompierilor în timpul operaţiunii de salvare.