Cercetătorii de la Universitatea din Hertfordshire sugerează că supermarketurile ar trebui să introducă culoare speciale pentru persoanele în vârstă, pentru care cumpărarea alimentelor a devenit o experienţă socială dificilă din cauza noilor tehnologii, potrivit publicaţiei Quartz, citată de Mediafax.
Echipa de cercetători a dezvăluit rezultatele modului în care oamenii mai în vârstă cumpără alimente. Cercetarea etnografică a inclus oameni cu vârste cuprinse între 60 şi 93 de ani, din 25 de familii – un eşantion mic, dar Wendy Willis, coordonatoarea studiului, a explicat că cercetarea a inclus timpul petrecut cu fiecare participant, acompanierea acestuia la cumpărături şi în locurile unde ia prânzul. Mai mult, echipa a analizat o mulţime de jurnale, fotografii şi clipuri video.
În timpul cercetării, nici un participant nu a folosit verificarea automată a produselor şi nici unul nu a cumpărat online, deşi o mare parte dintre aceştia utilizează tehnologia pentru alte scopuri.
Potrivit autorilor studiului, ideea „culoarelor lente” ar putea fi utilă supermarketurilor, mai ales în contextul în care acestea îşi asumă responsabilitatea pentru locul pe care îl ocupă în arhitectura comunităţilor locale. Willis a adăugat că o serie de experimente locale au avut deja loc şi multe supermarketuri din Marea Britanie sunt interesate să lucreze cu universitatea pe măsură ce aceasta continuă cercetarea.
Oamenii în vârstă vor să rămână activi, dar se simt intimidaţi din cauza faptului că se mişcă încet şi îşi doresc ca personalul din magazine să îşi petreacă timp vorbind cu ei, a explicat cercetătoarea.
De asemenea, „ideea conform căreia cumpărarea de alimente online ar fi de folos persoanelor în vârstă sau celor care se confruntă cu dificultăţi de mobilitate ignoră nevoia oamenilor de a se aduna împreună”,adaugă Wendy Willis.