Traficul aerian de pe aeroportul „Henri Coandă” a fost reluat, joi dimineaţă, dar mai multe curse interne şi externe au avut întârzieri, unele de peste două ore. Cele mai multe curse anulate le-a avut compania Tarom, care este şi cel mai mare operator de pe aeroportul bucureştean. Aceasta după ce marţi, 1 decembrie, compania anulase 47 de zboruri.
Pe panoul de zboruri din aeroportul Otopeni cursa internă Tarom spre Timişoara avea întârziere de jumătate de oră în timp ce cursa spre Paris avea peste 200 de minute întârziere. Reprezentantul Tarom de la biroul de Informaţii a declarat pentru Românialiberă.ro că toţi pasagerii ale căror zbouri au întârziere vor fi direcţionaţi către alte companii. Pe ruta Bucureşti-Paris, pasagerii vor putea zbura cu un avion al companiei Air France fără să plătească o diferenţă de preţ. Întrebat de reporterii romanialibera.ro dacă pasagerii care au fost nevoiţi să aştepte mai mult de două ore au primit sandvişuri şi apă, aşa cum prevede legislaţia europeană, reprezentantul Tarom a declarat că nu ştie să răspundă la acestă întrebare.
O altă companie care a avut astăzi probleme a fost Czech Airlines (CSA) deoarece cursele care veneau de la aeroportul din Praga au avut întâzieri de peste 2 ore. Aeroportul Praga-Ruzyne, cel mai frecventat din Europa Centrală, a fost închis timp de şase ore în noaptea de miercuri spre joi şi aproximativ 40 de zboruri au fost anulate din cauza ninsorilor abundente, a declarat pentru AFP purtătoarea de cuvânt a acestuia, Michaela Lagronova.
Compania Czech Airlines a dat asigurări că toţi pasagerii vor ajunge la destinaţii, fie cu următoarele curse ale companiei, fie cu avioane ale celorlalte companii. Călătorii care urmau să zboare pe ruta Bucureşti-Praga-Berlin, au fost transferaţi la o altă cursă a companiei Lufthansa pe ruta Bucureşti-Munchen-Berlin.
Reprezentantul CSA, Mirea Ilie, a declarat că toţi pasagerii care aşteaptă pe aeroportul din Otopeni să plece spre Praga vor primi sandvişuri şi apă, dar niciun dintre cei intervievaţi de reporterii romanialibera.ro nu a beneficiat de această compensaţie, până la momentul respectiv.
Zaharia Dragoş, de profesie medic, a venit pentru a doua oară la aeroport după ce de dimineaţă a aflat că zborul său spre Praga fusese anulat. În cele două ore cât a aşteptat să se îmbrace în noua cursa spre Praga a fost nevoit totuşi să îşi cumpere singur un sandviş şi apă.
Trenurile, întârzieri de „doar” 700 de minute
În acelaşi timp, în Gara de Nord, trenurile au avut întârzieri de până la 11 ore şi jumătate deoarece nişte copaci au căzut pe şinele de cale ferată în judeţul Suceava.
La biroul de informaţii din Gara de Nord, angajata CFR ne-a comunicat că toate trenurile circulă astăzi cu întârzieri de aproximativ jumătate de oră din cauza vremii nefavorabile. Pe ruta Bucureşti-Buzău şi Bucureşti-Braşov sunt însă probleme grave deoarece căile ferate au fost blocate din cauza unor copaci care au căzut pe şine în judeţul Suceava.
Potrivit panoului din gară, trenul de la Baia Mare avea întârziere de 700 de minute, iar cel de la Iaşi 200. Alte trenuri care aveau întârzieri erau rapidul de la Viena (85 de minute), intercity-ul care venea de la Timişoara şi rapidul de la Suceava, fiecare câte 25 de minute de întârziere.
„Dacă trenurile au întârzieri de peste 100 de minute, călătorii îşi pot schimba biletele de tren gratuit”, a declarat Victoria Ivaşcu de la biroul de Informaţii CFR.