7 C
București
joi, 12 decembrie 2024
AcasăSpecialTaximetriștii-pirat, verificați numai între orele 8.00 și 16.00

Taximetriștii-pirat, verificați numai între orele 8.00 și 16.00

Un reportaj incognito al RL la miezul nopții în Gara de Nord a arătat că taximetriștii-pirat continuă și în 2016 să încalce legea, chiar sub privirile autorităților complet impotente. Sau dezinteresate să împiedice un furt la drumul mare: 50 de lei pentru o cursă de câțiva kilometri, care costă cel mult 10 lei.

Culmea, asta se întâmplă deși CFR a încheiat un contract cu o firmă de taxi,  care ar trebui să le asigure călătorilor condiții decente de transport, mașini la orice oră și plata doar a ce se înregistrează pe aparate.

Și mai grav, principala in­stituție de control al taximetrelor, Poliția Locală a Primăriei Municipiului București, doar se face că veghează la respectarea legii. Oficial, Poliția Locală a PMB ne-a transmis că, până în prezent, nu a făcut controale decât “între orele 08.00 și 16.00”.

În lupta inegală pe care potențialii clienți o dau cu șoferii de taximetre neautorizate la Gara de Nord, ajutoarele ar trebui să vină de la polițiști. Fie de la cei ai Poliției Locale, fie de la cei ai Poliției Rutiere ori și de la unii, și de la alții. Așa cum a arătat RL în reportajul menționat, nici un polițist nu calcă noaptea pe la Gara de Nord pentru a verifica taximetriști. La îndemnul unor jandarmi care se aflau în zona stației autorizate de taxi la Gara de Nord, jurnaliștii RL au încercat să contacteze și Poliția Locală, și Poliția Rutieră, pentru a reclama abuzurile. Rezultatul: “Am sunat în prezența jandarmilor și a taximetriștilor-pirat la 112, iar de acolo am fost îndrumați către Poliția Locală Sector 1. Am sunat și acolo să facem reclamație, dar și cei de la Poliția Locală ne-au dat doar un alt număr de telefon. Al Poliției Rutiere. Unde nu a răspuns nimeni”.

Responsabilitatea, împărțită

Totuși, cine este, conform legii, responsabil cu verificarea activității ilegale de taximetrie? După publicarea reportajului pomenit mai sus, Primăria Municipiului București a oferit propriul punct de vedere asupra problemei. Iată un prim pasaj din răspunsul PMB: “Activitatea de control în domeniul transportului în regim de taxi a Serviciului Control Transporturi, Utilități Publice din cadrul Direcției noastre (Direcția Generală de Poliție Locală a Primă­riei Municipiului București – n.r.) se desfășoară în baza unui protocol încheiat cu Brigada Rutieră și a graficelor lunare de control. Legislația în vigoare nu permite controlul în trafic al organelor împuternicite decât împreună cu polițiștii rutieri (din poliția națională). În baza articolului 581 din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, în cazul utilizării unui autoturism pentru transportul public de persoane fără ca acesta să dețină autorizație taxi sau aceasta are valabilitatea depășită sau nu este conformă cu transportul efectuat ori cu prevederile legii, odată cu aplicarea sancțiunii contravenționale polițiștii rutieri suspendă dreptul de utilizare a autoturismului prin reținerea certificatului de înmatriculare și a plăcuțelor cu numerele de înmatriculare”.

Așadar, varianta corectă este că responsabili de verificarea legalității sunt atât polițiștii de la Locală, cât și cei de la Rutieră. De ce, totuși, acești polițiști nu se află niciodată noaptea la Gara de Nord? Ne-a lămurit tot PMB: “În perioada 01.01-31.07.2016, polițiștii locali din cadrul Serviciului  Control Transporturi, Utilități Publice, împreună cu polițiștii din cadrul Brigăzii Rutiere, au realizat un număr de 9 acțiuni de control în perimetrul Gării de Nord, toate desfășurându-se între orele 08.00 și 16.00.

În cadrul acțiunilor de control au fost verificate un număr de 151 autoturisme taxi și au fost încheiate 13 procese-verbale de constatare și sancționare a contravențiilor cu amenzi în valoare de 10.200 lei”.

Să calculăm: în șapte luni, abia s-au făcut nouă controale, deci nici măcar două pe lună, și ­s-au dat 13 amenzi. Practic, din sutele de mașini de taxi care se perindă lunar pe la Gara de Nord, abia două pe lună au avut deficiențe.

Dar, nici un astfel de control nu a fost efectuat, spune PMB, între orele 16.00 și 08.00. 16 ore, deci, din totalul de 24 al unei zile, rămân pur și simplu fără nici un fel de verificare.

Poliția Locală se împăunează cu verificările făcute

În finalul răspunsului oferit “României libere”, Poliția Locală a mai precizat că, totuși, “controalele au vizat activitatea tuturor taxiurilor din perimetrul Gării de Nord, inclusiv a celor aflate în afara zonei care face obiectul contractului de închiriere încheiat între Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și SC Meridian Taxi SRL. Menționăm faptul că autoturismele taxi colantate cu sigla dispeceratului Meridian Taxi nu aparțin în totalitate transportatorului autorizat SC Meridian Taxi SRL, unele fiind proprietatea altor transportatori autorizați, aflați sub contract de prestări servicii cu Meridian Taxi și având astfel obligația să poarte însemnele acestui dispecerat”.

Cu alte cuvinte, a încercat PMB să ne transmită, polițiștii locali, împreună cu cei de la Rutieră, nu doar că verifică zona autorizată de CFR, dar se avântă cu curaj și în afara ei. Cu efecte zero în realitate, însă, după cum au constatat reporterii „ Romaniei libere”. 

 

Taximetriștii-pirat cer, în Gara de Nord, și 50 de lei e o cursă care face doar 10 lei

Cele mai citite

The Telegraph: ”De la o viață privilegiată în Londra la exilul în Rusia: Povestea dramatică a Asmei al-Assad”

Fosta Primă Doamnă a Siriei, odinioară simbol al emancipării feminine, trăiește acum în umbra unui regim sângeros și se confruntă cu consecințele unei alegeri...

Exclusiv Nou sondaj ECFR: Cei mai mulți britanici și europeni susțin aprofundarea relațiilor și sunt disponibili să ignore liniile roșii; votanții Brexit sprijină libera...

Un nou sondaj de opinie publică, cu 9.278 de respondenți din 6 țări, publicat astăzi de Consiliul European pentru Relații Externe (ECFR), relevă că...

CP – Răzvan Dincă & Asociații asistă Rapid 1923 SA în victoria privitoare la mărcile „Rapid”

Societatea de avocați Răzvan Dincă & Asociații este mândră să anunțe soluția favorabilă obținută în numele clientului nostru, Fotbal Club Rapid 1923 SA, unul...
Ultima oră
Pe aceeași temă