3 C
București
miercuri, 13 noiembrie 2024
AcasăSpecialReglări de conturi politice la Otopeni

Reglări de conturi politice la Otopeni

Oficial, numirea de ieri vine pe fondul scandalului public iscat de uciderea unei tinere japoneze, racolată la sosirea pe Aeroportul Otopeni. Tragicul caz a evidenţiat încă o dată pericolul creat de fenomenul taximetriei ilegale din aeroport, care s-a amplificat în ultimii ani fără ca autorităţile să ia măsuri.

 
Directorul general al companiei Aeroporturi Bucureşti, care administrează principală poartă aeriană a ţării de la Otopeni, a fost destituit ieri şi înlocuit cu liderul filialei Satu Mare a Partidului Conservator. Motivele oficiale pentru demiterea lui Cornel Poteraşu au fost taximetria ilegală şi lipsa de siguranţă a persoanelor care tranzitează Aeroportul Otopeni, probleme pe care Ministerul Transporturilor pare că le-a descoperit abia după uciderea, luna trecută, a japonezei Yarika Masuno.

Cristinel Smadu, cel care va asigura interimatul la conducerea societăţii, a fost până ieri director adjunct în compania Aeroporturi Bucureşti. Acesta este însă şi preşedintele unei filiale a partidului coordonat de Dan Voiculescu şi apropiat al actualului ministru al Transporturilor, liberalul Ovidiu Silaghi. De altfel, acesta din urmă provine tot din Satu Mare şi a fost prezent, în aprilie 2012, la înscăunarea în fruntea PC local a lui Cristinel Smadu, potrivit gazetadenord-vest.ro.

Controale printre piraţi

Decizia de ieri vine după ce, vineri, reprezentanţii Ministerului Transporturilor s-au întâlnit pentru a discuta îmbunătăţirea măsurilor privind siguranţa pasagerilor şi implementarea unor măsuri eficiente pentru prevenirea săvârşirii infracţiunilor la Aeroportul Henri Coandă.

Autorităţile au decis ca aeroporturile şi gările mari să fie patrulate permanent de echipe mixte, formate din poliţişti şi jandarmi, care, alături de restul structurilor cu atribuţii de pază, să supravegheze inclusiv activitatea taximetriştilor din zonă. Totodată, au avut loc controale, împreună cu Poliţia, pentru a identifica pe cei care practică ilegal taximetria.

Acţiunile au loc după ce, în urmă cu două săptămâni, o japoneză de 20 de ani a fost acostată în aeroportul din Otopeni, urcată într-un taxi şi dusă până la marginea unei păduri din Corbeanca, unde a fost tâlhărită şi ucisă. Suspectul principal în acest caz este un tânăr din Ilfov care ar fi comis anterior mai multe infracţiuni cu violenţă, inclusiv un alt omor.

Taximetria ilegală, boală veche la Otopeni

„România liberă” a arătat încă din 2010 cum taximetriştii-piraţi racolează turişti chiar din interiorul terminalelor Aeroportului Otopeni, sub ochii agen-ţilor de securitate. Un jurnalist RL a pretins că este un turist suedez şi, la nici cinci minute de la începerea experimentului, a fost acostat de un individ care l-a întrebat, într-o engleză stricată, dacă nu vrea un taxi. Reporterul s-a interesat cât costă o cursă până la Gara de Nord. „25 de euro”, a explicat şoferul. Jurnalistul sub acoperire a acceptat preţul, iar şoferul l-a rugat să coboare spre parcarea aeroportului, unde se afla maşina personală a acestuia, fără nici o inscripţie oficială de tip „taxi”. Pe parcursul drumului, taximetristul s-a oferit să-l cazeze pe străin la el acasă. În ciuda acestor evidenţe, autorităţile nu au luat nici o măsură împotriva taximetriei ilegale din Otopeni până să aibă loc evenimentul tragic al uciderii turistei japoneze. 

Interesele lui Voiculescu în aviaţia din nordul Capitalei

Omul de afaceri Dan Voiculescu, părinte spiritual al Partidului Conservator, a avut dintotdeauna o atracţie faţă de afacerile din zona aviaţiei, mai ales când acestea s-au desfăşurat în vecinătatea aeroporturilor Băneasa (actual Aurel Vlaicu) şi Otopeni (în prezent Henri Coandă). În 1993 firma Crescent, deţinută de Voiculescu, a încercat asocierea sa cu Romaero SA Băneasa, companie de stat situată în imediata vecinătate a aeroportului bucureştean. În 2004, în mandatul lui Miron Mitrea la Transporturi, Voiculescu s-a asociat cu Aeroportul Băneasa, în cadrul unei operaţiuni ce a presupus închirierea a 20 de hectare ale aeroportului la un preţ simbolic de 1 dolar pe metru pătrat pe o durată de 15 ani. Colaborarea lui Voiculescu cu compania gestionată de pesedistul Miron Mitrea avea ca scop relansarea proiectului Băneasa Mall. În zona Aeroportului Otopeni activează şi firma Air Total România, care are printre acţionarii săi (39% din acţiuni potrivit ultimelor date disponibile în presă) compania Grivco SA, deţinută de Dan Voiculescu. Air Total România are ca acţionar majoritar compania franceză Air Total (51% din titluri) şi alimentează cu carburanţi aeronavele operatorilor aerieni ce operează pe aeroport. Dan Voiculescu a fost de asemenea acţionar al companiei aviatice Grivco Air.

Cele mai citite

Lavrov va conduce delegația rusă la summitul G20, în locul lui Putin

Curtea Penală Internațională a emis în martie 2023, un mandat de arestare pe numele lui Putin Ministrul rus de Externe, Serghei Lavrov va conduce delegația rusă...

Austria va ridica blocada Schengen pentru România și Bulgaria. Când vor adera complet cele două țări

Austria va ridica probabil în primăvara anului 2025 vetoul prin care blochează extinderea Schengen, relatează publicația austriacă Kurier, potrivit B1Tv. Austria ar urma să ridice...

Ucrainenii nu sunt dispuși la concesii teritoriale în schimbul păcii cu Rusia

Ucrainenii se opun în continuare unor concesii teritoriale către Rusia pentru a obţine pacea, în pofida avansării trupelor ruse, pierderilor de vieţi omeneşti şi...
Ultima oră
Pe aceeași temă