"Promenada Operei" a fost precedata de o campanie publicitara ingenioasa. Astfel, oamenii care au trecut prin parculetul nou-amenajat din fata Spitalului Coltea au putut vedea un scaun stil, ce parea abandonat acolo. Cei care se apropiau mai mult puteau insa citi, pe o placuta asezata pe jos, ca acel scaun ii asteapta la "Promenada Operei", spectacolul in aer liber organizat de Opera Nationala Bucuresti (dupa modelul unor initiative similare din Occident).
La 20.45, un sfert dintre scaunele din fata esplanadei Operei nu erau ocupate. In 20 de minute insa toate locurile s-au ocupat, cei care au sosit ulterior trebuind sa se multumeasca cu locurile in picioare de pe margine. Un barbat mai precaut a venit chiar cu doua scaune extensibile de acasa. Spectacolul nu a avut insa succesul celui de anul trecut, cand a adunat 5.000 de spectatori, anul acesta strangandu-se in jur de 2.000 de oameni, poate si din cauza vremii. In general, publicul a fost de varsta a treia, dar au fost si cupluri mai tinere, multe cu copii: "Asculta, canta cu adevarat", ii explica o mamica unui copil de 5-6 ani. "Ce mare lucru, si eu pot sa cant asa", o contrazicea baietelul. Spectacolul a inceput cu intarziere de un sfert de ora, prin cateva cuvinte ale lui Mircea Albulescu, urmat de un intro orchestral din opera "Evgheni Oneghin" de P.I. Ceaikovski. Cristina Marta Sandra a dat glas apoi ariei "Mesicku" din opera "Rusalka" de Dvorak. Spectacolul, cu rol de popularizare, s-a axat pe arii celebre, incluzand fragmente din "Nunta lui Figaro", "Don Giovanni" (Mozart), "Barbierul din Sevilla" (Rossini), "Madame Butterfly", "Manon Lescaut", "Turandot", "Boema" (Puccini), "Liliacul" (Johann Strauss). Nu a lipsit, desigur, Verdi, prezent insa cu bucati din opere mai putin cunoscute – "Forta destinului", "Vecerniile siciliene", "Attila"; concertul a fost inchis insa cu fragmentul "Brindisi" din "Traviata". Chiar daca spectacolul a luat sfarsit la ora 23.00, spectatorii au inceput sa plece de la ora 22.00. Un foc de artificii a incheiat intr-o nota de fast cam bovaric initiativa, speriind maidanezii din spatele Operei, care au inceput sa alerge inspaimantati spre Bulevardul Mihail Kogalniceanu.
» Peste 2.000 de spectatori la "Aida", in Timisoara
Concomitent cu "Promenada Operei" a avut loc Festivalul de Opera si Opereta de la Timisoara, deschis cu opera "Aida" de Verdi, interpretata in aer liber. Peste 2.000 de persoane s-au aflat vineri seara in Parcul Rozelor pentru a asculta interpretarea data de artistii Operei Nationale Romane din Timisoara celei mai cunoscute creatii apartinand lui Giuseppe Verdi. Corneliu Mugur, directorul Operei din Timisoara, s-a aratat impresionat de receptivitatea publicului fata de spectacolele in aer liber.