10.2 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăSpecialNoi probleme la TAROM. Cursa spre Iași, de vineri după-amiază, a fost...

Noi probleme la TAROM. Cursa spre Iași, de vineri după-amiază, a fost anulată. Avionul spre Munchen a decolat cu întârziere de o oră

TAROM a anulat, vineri, cursa spre Iași – RO 707 – care urma să decoleze la ora 17,20 de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, potrivit programului de zboruri afișat pe site-ul Companiei Naționale Aeroporturi București, informează Agerpres.

De asemenea, cursa RO 311 București — Munchen a decolat cu o întârziere de o oră și douăzeci de minute. Aeronava era programată să decoleze la ora 17,10, însă a plecat de pe Otopeni la 18,30.

În ultimele 24 de ore, operatorul național de transport aerian a înregistrat probleme cu cinci aeronave. Astfel, primul incident a avut loc joi seară, când o aeronavă a companiei TAROM, care urma să ajungă la Iași, a ratat decolarea de pe Aeroportul Otopeni, din cauza unei probleme tehnice. Anterior, cursa TAROM RO 637 București — Satu Mare, care decolase la ora 16:48 de pe Otopeni, s-a întors după aproximativ 20 de minute pe aeroport, din cauza unor defecțiuni tehnice se pare că la trenul de aterizare.

De asemenea, vineri, aeronava TAROM cu destinația Timișoara, prevăzută să decoleze la ora 12:40, cu 57 de pasageri la bord, a zburat cu o întârziere de o oră și cincizeci de minute din cauza defectării unui difuzor de la bordul aeronavei. Deoarece regulile spun că o aeronavă trebuie să aibă în momentul decolării toate echipamentele în ordine, difuzorul a fost înlocuit în ultimul moment.

În plus, Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS) a demarat o investigație în cazul cursei TAROM București — Iași, care a ratat decolarea, programată pentru ora 20,35.

“Au fost mai multe decolări și întoarceri, însă noi investigăm doar cazul TAROM București — Iași. Este vorba despre o investigație și nu o anchetă, pentru că ancheta presupune găsirea vinovaților, iar noi vrem să ne dăm seama de ce s-a ratat decolarea. În cadrul investigației avem în vedere mai multe componente: și procedurile de pe aeroportul Otopeni și cum a acționat pilotul, deci nu e doar TAROM”, a declarat, vineri, directorul general al agenției, Nicolae Stoica.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă