Drumul spre stațiunile de la malul mării va dura mai puțin vara viitoare, atât pe șosea cât și pe calea ferată, după ce compania de autostrăzi și cea de căi ferate vor finaliza mai multe lucrări de reparații care vor spori viteza de circulație și vor fluidiza traficul.
După aproape șapte ani, lucrările de reparație a podului de la Agigea, care traversează canalul Dunăre-Marea Neagră și face legătura între Constanța și stațiunile din sudul litoralului, vor lua sfârșit, iar restricțiile de circulație vor fi ridicate.
În prezent, se circulă doar pe cele două benzi centrale ale podului, iar viteza este limitată la 50 km/oră, așa că și în acest sezon, care mai are puțin și ajunge la final, aici s-au format cozi de mașini pe kilometri întregi.
Citește și: Se închide podul de la Agigea. Cât vor dura reparațiile
La anul însă situația va fi cu totul alta. „Podul de la Agigea se va închide pe 12 septembrie, pentru că acum încă este vreme bună și există interes din partea turiștilor. În trei luni de zile se vor executa lucrările necesare, astfel încât la sfârșitul anului să se poată circula pe toate cele patru benzi”, a declarat pentru „România liberă“ directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), Cătălin Homor.
El a explicat că lucrările vor continua cu executarea protecției anticorozive, finalizarea lor totală fiind prevăzută pentru luna septembrie 2017, însă ele nu vor mai afecta traficul rutier, care se va desfășura normal. Această soluție de deblocare a lucrărilor a fost convenită după luni de negocieri cu constructorul german.
Lucrările de consolidare a podului de la Agigea au început în 2011, atunci când la conducerea Ministerului Transporturilor era Anca Boagiu.
Mai repede și pe calea ferată
Și cu trenul drumul până la mare va dura mai puțin în sezonul viitor. Începute în urmă cu doi ani de zile, lucrările de consolidare a podurilor dunărene de la Fetești și Cernavodă se vor finaliza.
Urmare a lucrărilor de modernizare, viteza trenurilor, care acum este limitată pe poduri la 30 km/oră, va crește la 100 km/oră. Marius Chiper, directorul general al CFR SA, compania care administrează infrastructura feroviară, explica recent că, pentru călători, acest lucru va însemna o reducere cu 10 minute a timpului necesar pentru parcurgerea celor 225 km dintre București și Constanța. În prezent, această distanță este străbătută de trenurile Interregio în două ore (garniturile care nu opresc pe traseu), respectiv două ore și 20 de minute (cele cu opriri intermediare).
În urmă cu doi ani, licitația organizată de CFR SA pentru consolidarea celor două poduri, peste brațul Borcea, repectiv peste Dunăre, a fost câștigată de asocierea de firme românești Arcada Company – Metabet – Compania Construcţii Feroviare, cu o ofertă financiară de 122,6 milioane de lei, lucrările urmând să dureze 23 de luni. Pentru ca circulația feroviară să nu fie întreruptă, au fost consolidate mai întâi vechile poduri construite de Anghel Saligny, pe care au fost redirecționate uneele trenuri. Consolidarea celor două poduri, inaugurate în 1986 și 1987, era necesară deoarece în structura lor apăruseră peste 300 de fisuri.
Se va reduce și durata călătoriei dintre Constanța și Mangalia (43 km), care acum este străbătută într-o oră și jumătate, din cauza restricțiilor de viteză impuse de starea proastă a infrastructurii. Regionala CFR Constanța a început deja o serie de lucrări de reparație a liniei, de consolidare a terasamentului și de înlocuire a unor poduri și podețe. „În mod normal, cu opriri în toate staţiunile, distanţa ar trebui parcursă în 45-50 de minute. Depinde de cum evoluează lucrările derulate de colegii noștri de la CFR Infrastructură”, declara, la începutul verii, directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes.
Urmare a lucrărilor de modernizare, viteza trenurilor, care acum este limitată pe poduri la 30 km/oră, va crește la 100 km/oră.