3.8 C
București
joi, 16 ianuarie 2025
AcasăSpecialConstructorii autostrăzii Cernavodă-Medgidia vor mai mulţi bani

Constructorii autostrăzii Cernavodă-Medgidia vor mai mulţi bani

Compania franceză Colas, care construieşte tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia, a solicitat Ministerului Transporturilor suplimentarea valorii contractului cu opt milioane de euro întrucât a schimbat traseul, a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, potrivit Mediafax.

„Colas a solicitat opt milioane de euro pentru un proiect pe care nici nu l-au depus încă. Termenul a predare a fost acum trei luni şi dacă refuză să lucreze, să plece acasă. Am observat totuşi că după primele mele declaraţii au trimis câţiva oameni pe teren”, a spus ministrul după un forum economic.

Boagiu a afirmat că Autostrada Soarelui va fi dată în exploatare în acest an, cu rute ocolitoare, şi va fi recepţionată în totalitate anul viitor.

Ministrul a declarat recent, că instituţia ar putea rezilia acordul cu compania franceză, care a câştigat contractul de 224 milioane euro pentru construcţia tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia, întrucât aceasta „refuză să lucreze”.

Ea a declarat în mai multe rânduri de la începutul acestui an că autostrada va fi deschisă circulaţiei în această vară, chiar dacă lucrările nu vor fi încheiate în totalitate. Tronsonul are 20 de kilometri, iar contractul a fost câştigat de Colas în noiembrie 2008.

Constructorul francez, cu venituri de 11,6 miliarde euro în 2009, este parte a grupului Bouygues, care derulează operaţiuni în industria construcţiilor, imobiliare, energie, media şi telefonie.

Compania Colas a mai efectuat lucrări de drumuri în România, cum ar fi tronsonul de autostradă Lehliu-Drajna, care face parte tot din autostrada spre Constanţa, drumul naţional Urziceni-Buzău, DN 17 Sadova-Gura Humorului-Suceava, DN 6 Caransebeş-Lugoj sau DN 21 Slobozia-Drajna.

Ca reacţie la anunţul ministrului privind rezilierea contractului, reprezentanţii Colas au declarat, că lucrările nu pot fi continuate din cauză că beneficiarul autostrăzii, Compania Naţională pentru Autostrăzi şi Drumuri Naţionale Din România (CNADNR), nu i-a pus la dispoziţie toate terenurile necesare pentru continuarea construcţiei, dar şi faptul că respectiva instituţie nu a oferit un răspuns cu privire la propunerile tehnice şi financiare ale francezilor.

Cele mai citite

Câștigul salarial mediu net a crescut la 5.388 lei în noiembrie 2024, o majorare anuală de 13,1%

Cele mai mari salarii nete s-au înregistrat în sectorul IT, cu o medie de 12.423 lei, în timp ce în industria textilă, angajații au...

ANAF explică: Cine are dreptul la asigurare medicală gratuită în România

Actualizarea legislativă vizează clarificarea statutului de asigurat, pentru anumite categorii vulnerabile Modificările aduse Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății și Codului fiscal definesc...

Donald Trump se va opune ca Gaza să redevină un ‘refugiu pentru teroriști’

Președintele ales al SUA Donald Trump a declarat miercuri că nu va permite ca Gaza să redevină un 'refugiu pentru teroriști', după anunțarea de...
Ultima oră
Pe aceeași temă