Un TIR condus de un român a izbit un microbuz plin de români, pe o autostradă din Ungaria. Coincidenţele nu se opresc aici: proprietarul TIR-ului implicat în accident este un fost poliţist de frontieră, el însuşi condamnat pentru uciderea unui biciclist pe trecerea de pietoni.
Principala cauză a accidentului petrecut în noaptea de duminică spre luni pe autostrada Mako-Szeged, din Ungaria, ar fi fost neatenţia unui şofer de TIR care, rezultă din primele cercetări, ar fi adormit la volan. Autotrenul condus de acesta a derapat de pe banda sa de mers după o curbă, a rupt parapeţii care separă sensurile de mers şi a pătruns pe contrasens, unde a intrat în coliziune frontală cu un microbuz în care se aflau 15 persoane. Paisprezece dintre pasageri (patru femei, trei copii şi şapte bărbaţi), au murit pe loc, în urma impactului deosebit de violent, iar două persoane au fost rănite. Una dintre ele este chiar şoferul TIR-ului, care transporta lemn din Arad pentru o firmă din Germania. Poliţia din Csongrad a comunicat ieri că acesta a fost plasat în stare de arest, deşi rămâne în spital, şi este acum cercetat penal.
Microbuzul, înregistrat ca autoturism
Microbuzul, care venea din direcţie opusă, efectua o cursă din Valencia (Spania) spre Bucureşti şi era înregistrat la Poliţia Argeş ca autoturism cu 8+1 locuri, dar transporta 15 persoane. „Maşina este înmatriculată pe persoană fizică. Nu era necesară licenţă de transport deoarece pentru autoturisme nu este necesară o astfel de licenţă”, a declarat Dănuş Dinu, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Argeş. Cu toate acestea, în autovehiculul respectiv erau transportate 15 persoane în momentul accidentului şi urmează să se facă o expertiză pentru a se afla dacă a fost adaptat pentru a transporta mai multe persoane, a precizat Ioan Benţe, ataşatul de afaceri interne al MAI în Ungaria. Din primele cercetări efectuate la faţa locului nu s-a putut observa cu exactitate ce transformări au fost făcute din cauza deformărilor majore suferite de autovehicul. Microbuzul era condus de un bărbat în vârstă de 29 de ani, din Piteşti, pe numele căruia este înregistrată maşina, iar pasagerii se întorceeau din Spania, de la muncă.
Două echipaje de la Poliţia Rutieră română au fost trimise la locul accidentului, la solicitarea autorităţilor locale, pentru a sprijini identificarea victimelor.
Patronul, condamnat pentru ucidere
Nici firma Transalex, proprietara TIR-ului implicat în accident, nu a fost ocolită de probleme. Patronul acesteia, Alexandru Frăţilă, este un fost poliţist de frontieră din Arad condamnat la doi ani de închisoare cu suspendare pentru uciderea din culpă a unui bărbat, în urma unui accident rutier. Ulterior, el a fost demis din poliţie în februarie a.c. Potrivit presei locale, tatăl bărbatului ar fi murit în urmă cu un an, la volanul maşinii sale, după ce a făcut infract, conform unor surse.
Şoferul TIR-ului plecase în cursă duminică seară, la ora 22.00, iar mama patronului spune că a discutat cu el cu puţin timp înainte de accident şi nu crede că acesta ar fi adormit la volan. „Nu era obosit, nu cred că avea cum să adoarmă la volan, era în formă, chiar bine dispus”, a declarat Maria Frăţilă, patroană şi ea la Transalex. Şoferul în vârstă de 31 de ani a fost grav rănit în urma accidentului din Ungaria. El lucra de trei ani la Transalex, firmă înfiinţată în 1992 şi care în ultimii ani, cu excepţia lui 2010, a fost pe pierdere. Transalex a revenit pe profit în 2010, când a înregistrat un câştig de aproape 140.000 lei, la o cifră de afaceri de peste 780.000 de lei. La respectiva societate, în 2010 figurau doar trei angajaţi.