Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat decalarea termenului de finalizare a lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, din cauza ploilor, data iniţială estimată pentru redeschiderea circulaţiei fiind sfârşitul lui septembrie.
Lucrările la lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, supranumită ”autostrada scufundată” din cauza problemelor grave de structură, sunt efectuate de CNADNR în regie proprie, care a început lucrul în aprilie 2016. CNADNR decalează termenul de finalizare din cauza numărului mai mare de zile cu ploi decât a estimat iniţial.
”Pentru corecta şi prompta informare a opiniei publice, având în vedere că în ultima perioadă de timp pe zona Orăştie-Sibiu a plouat 11 zile, CNADNR anunţă că decalează termenul de finalizare a lucrărilor la lotul 3 Cunţa -Sălişte. În graficul de execuţie conform prognozei meteo, CNADNR prevăzuse o perioada de 5 zile cu ploaie, întârzierea fiind dată de dublarea perioadei în care nu s-au putut efectua lucrări specifice, în conformitate cu standardele de calitate”, a anunţat marţi compania de drumuri, potrivit News.ro.
Directorul general al CNADNR, Cătălin Homor, care a inspectat şantierul lotului 3, afirma în prima parte a lunii că traficul rutier va fi deschis cu certitudine la sfârşitul lui septembrie. La rândul său, ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a dat asigurări că lotul 3 va fi redeschis circulaţiei la finalul acestei luni.
Contractul dintre CNADNR şi grupul italian Impregilo, care a devenit ulterior Salini-Impregilo, în vederea construirii celor 22 de kilometri ai lotului 3, a fost semnat în 2011 şi a fost reziliat în ianuarie 2016. Homor a declarat în august că noua soluţie tehnică, propusă de firma Road Consulting şi avizată de CNADNR, va rezolva în timp util problema apei freatice.
Lotul 3 a fost inaugurat în noiembrie 2014, cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidenţiale, în prezenţa premierului Victor Ponta la acel moment, candidat pentru funcţia de preşedinte al statului. În septembrie 2015, lotul a fost închis, iar o porţiune de câteva sute de metri a fost demolată, din cauză că au apărut fisuri şi denivelări grave pe carosabil. CNADNR a început lucrările de refacere a porţiunii afectate în aprilie 2016.