Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, l-a acuzat, vineri, la Alba Iulia, pe predecesorul sau Ludovic Orban ca a cheltuit sume importante de bani pe studii, insa nu a construit "niciun metru de drum expres".
"Domnul Orban nu a facut niciun fel de metru de drum expres, a facut numai studii, adica hartie, ele exista, nici nu stiu cat de formidabile sunt, pentru ca, de fapt, dorinta a fost sa dea banii pe niste studii, pentru ca la studii nu stie nimeni ce primesti inapoi, primesti niste bibliorafturi pline de hartii si de desene. Are avantajul ca te duci pe acolo, pe traseu, si le umpli oamenilor capul de sperante si, mai ales, daca vin alegerile da bine, sunt niste chestiuni care se termina repede si se cheltuiesc banii", a spus Radu Berceanu, citat de Mediafax.
Berceanu a adaugat ca anul trecut s-au cheltuit 160 de milioane de euro pe studii privind dezvoltarea infrastructurii.
Berceanu a dat exemplu ca unul dintre studii prevede un drum expres care sa treaca si prin Alba si sa lege doua autostrazi care nu exista.
"E foarte interesant si deosebit de inteligent, o inteligenta liberala, sa faci un drum expres care sa lege niste autostrazi care nu exista, este ca si cand te-ai preocupa sa iti cumperi sireturi pentru o pereche de pantofi pe care nu o ai inca, ceea ce mi se pare rau si o cheltuiala nejudicios gandita", a afirmat Berceanu.
Ministrul Transporturilor a spus ca drumurile expres nu sunt o idee care ar rezolva problemele de trafic din Romania, deoarece aglomeratia este creata de viteza redusa de deplasare, solutia fiind, de fapt, construirea de autostrazi.
Berceanu a explicat ca drumul expres, in afara de faptul ca are patru benzi, nu este si nu va fi niciodata autostrada, fiind ca un drum national.
"Are case pe margine, trece vaca, cainele, intersectie cu un alt drum, trecere de pietoni, nu cred ca este ceva care trebuie de aici incolo. Toti ministrii din tarile care au experimentat chestiunea aceasta au spus sa nu mai facem drumuri expres. Unde iti trebuie intr-un viitor indepartat autostrada, fa autostrada, in sensul ca gandeste autostrada si, daca traficul nu este suficient de mare, fa doua benzi, peste 10-20 de ani, cand se mareste traficul, faci celelalte doua benzi, dar nu drum expres care este ceva care costa cat o autostrada, dar niciodata nu-l poti transforma in autostrada si nici nu face rolul de autostrada", a spus Berceanu.
El a precizat ca numarul de benzi determina intensitate de trafic, si nu viteza de deplasare.
Radu Berceanu a spus ca vor fi facute studii de trafic dupa construirea autostrazilor si, in functie de acestea, vor fi construite drumurile de legatura.
"Noi, in Romania, avem o problema de viteza de deplasare pe drumuri, si nu de trafic, de inghesuiala, noua nu ne trebuie mai multe benzi, ci sa mergem cu o viteza mare pe drumul acela", a conchis Berceanu.
Informatii financiare si bursiere puteti gasi pe www.romaniafinanciara.ro