În loc să construiască autostrăzi din ei, compania de profil va folosi un sfert din bugetul său pentru plata datoriilor de anul trecut. Şi în 2009, în loc de autostrăzi s-au plătit datoriile din 2008.
Bugetul Ministerului Transporturilor este, anul acesta, de 2,6 miliarde euro. Din aceşti bani, peste 700 milioane euro vor fi cheltuite pentru plata lucrărilor la construcţia de autostrăzi. Cu toate acestea, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anunţat că în 2010 nu se va inaugura nici un kilometru de autostradă. Explicaţia este că cei mai mulţi bani din fondurile alocate anul acesta construcţiei de autostrăzi vor fi folosiţi pentru plata datoriilor pe care compania de autostrăzi le are la constructori pentru lucrările din anii trecuţi, în loc să fie utilizaţi pentru construcţii noi. De altfel, datoriile Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi din România (CNADNR) erau în luna martie de circa 400 milioane euro. Cele mai mari datorii ale CNADNR sunt către constructorii autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, aproape 220 milioane euro. Sume importante de bani sunt datorate şi celor de la Autostrada Transilvania – 170 de milioane de euro – şi celor care construiesc autostrada Arad-Lugoj – 100 milioane euro. Potrivit programului propus iniţial de ministrul Transporturilor, în acest an ar fi trebuit să fie receptionaţi 101 km de autostradă.