Compania Airbus lansează o avertizare în legătură cu o serie de probleme ale sistemului electric la unele dintre aeronavele sale. Potrivit BBC News, compania a început investigaţiile datorită unei defecţiuni care a cauzat închiderea afişajului principal din cabina de zbor.
Defecţiunea s-a produs în august, în timpul unui zbor din Khartoum, spre Berlin. Computerul de bord precum şi afişajul principal din cabină s-au oprit temporar. Piloţii avionului, model A321, au reuşit să reia controlul aparatului, dar acesta deviase deja de pe traseu, cu aproximativ 30 de kilometri.
Conform piloţilor, aeronava a început deodată să tremure şi să vireze abrupt. Timp de câteva minute aceştia nu au reuşit să controleze avionul, care avea 49 de pasageri la bord şi zbura la o altitudine de 11.000 de metrii. Aceştia au mai declarat că au fost bombardaţi de o serie de mesaje de avertizare înainte ca ecranele să se închidă.
Inspectorii de siguranţă sunt îngrijoraţi de astfel de erori ale sistemului electric, dar astfel de incidente sunt greu de înţeles şi de reconstituit. Aceştia au îndemnat compania Airbus să emită avertizarea tuturor operatorilor de aeronave A319, A320 şi A321.
În ultimii doi ani concernul Airbus a avut de-a face cu mai multe incidente. Anul trecut o aeronavă Airbus 330 aparţinând companiei Air France s-a prăbuşit în Oceanul Atlantic, toţi cei 228 de pasageri pierzându-şi viaţa. Unul dintre factorii care ar fi dus la producerea accidentului a fost defectarea senzorului de viteză.
Acelaşi dispozitiv, senzorul de viteză, a dat bătăi de cap unui echipaj de pe o aeronavă Airbus 321 care opera un zbor între Roma şi Paris. Piloţii au spus că pentru câteva zeci de secunde nu au putut identifica viteza aeronavei.
Ultimul incident în care a fost implicată o aeronavă Airbus s-a petrecut acum câteva zile. Unul dintre cele patru motoare ale unui Airbus 380 – cel mai mare avion din lume – a luat foc, piloţii fiind nevoiţi să realizeze o aterizare de urgenţă. După mai multe investigaţii, compania Qantas – deţinătoarea avionului – a decis să schimbe toate motoarele celor şase aeronave Airbus 380 pe care le are în flotă.