23.2 C
București
luni, 23 septembrie 2024
AcasăSpecialACCIDENT TREN SPANIA. Care ar fi cauza accidentului

ACCIDENT TREN SPANIA. Care ar fi cauza accidentului

Trenul implicat în accidentul de miercuri de la Santiago de Compostela, în nord-vestul Spaniei, „a frânat prea târziu”, scrie vineri publicaţia El Pais, ancheta orientându-se, se pare, asupra unei posibile defecţiuni a sistemului de frânare, relatează AFP, potrivit Mediafax.

Accidentul soldat cu 80 de morţi s-a produs în timp ce trenul care venea de la Madrid a făcut un viraj pe o porţiune foarte scurtă de drum, la aproximativ patru kilometri de gara din Santiago de Compostela.

Trenul circula la acel moment pe o linie de mare viteză, dar, în locul producerii accidentului, viteza era limitată la 80 de kilometri pe oră.

„Sistemul de alertă a căii ferate s-a declanşat în momentul în care a reperat că Francisco Jose Garzon Amo, mecanicul locomotivei, circula cu 190 de kilometri pe oră în timp ce nu ar fi trebuit să depăşească 80”, scrie vineri El Pais, care a publicat cu o zi înainte fragmente dintr-o conversaţie prin radio între mecanicul locomotivei şi gară chiar înainte şi după producerea accidentului.

„Alarma, aşa cum a recunoscut şi mecanicul, s-a aprins pe tabloul de bord şi el a încercat să frâneze, fără să poată împiedica tragedia”, adaugă publicaţia.

Citeşte şi ACCIDENT TREN SPANIA: zeci de morţi şi răniţi în cel mai grav accident feroviar din Spania. Ce scrie presa spaniolă

Mecanicul de locomotivă, în vârstă de 52 de ani, lucrează de peste 30 de ani la Renfe, compania publică a căilor ferate spaniole, şi conduce trenuri începând din 2000. O scurtă înregistrare video difuzată joi pe Internet arată un tren sosind cu viteză mare, pe căi ferate libere, angajându-se într-o curbă, după care vagoanele din partea de mijloc a garniturii ies de şine, antrenând răsturnarea locomotivei.

Rănit uşor în accident, bărbatul a fost plasat sub supravegherea poliţiei la spital şi urmează să fie audiat în curând de către anchetatori.

Citeşte şi UPDATE. Trenul care a deraiat în Spania nu avea „nicio problemă operaţională” – Renfe

„Ar trebui să merg cu 80 şi am 190”, a spus mecanicul de locomotivă, potrivit înregistrării comunicării radio care, potrivit El Pais, a fost transmisă judecătorului însărcinat cu ancheta.

Segmentul feroviar pe care mergea trenul este echipat cu sistemul european de reducere automată a vitezei excesive, numit ERTMS (Sistemul European de Gestionare a Traficului Feroviar), dar acesta „nu era instalat” în acel loc, a explicat joi Juan Jesus Garcia Fraile, secretarul general al sindicatului spaniol al mecanicilor de locomotivă.

Vezi  FOTO ŞOCANTE, realizate după accidentul feroviar din Spania

Sistemul funcţionabil pe acest tronson este ASFA (Anunţarea Semnalelor şi Frânare Automată), care controlează în special respectarea semnalizărilor, ceea ce face sistemul „puţin mai dependent de factorul uman”, a adăugat el.

Cele mai citite

PSD a votat în unanimitate să nu susțină legea dedicată lui Iohannis

Biroul Permanent Naţional al PSD a decis să nu voteze legea dedicată lui Iohannis, dacă proiectul ajunge în Parlament Înainte de ședința BPN, premierul Marcel...

Ce să alegi între un SRL și un PFA în 2024?

Răspunsul la această întrebare nu poate fi unul general valabil, ci din contra, depinde de particularitățile fiecărei afaceri în parte. În prezentul articol ne-am propus...

Două persoane au fost atacate de urs în Brașov și au ajuns la spital

Două persoane au fost atacate de un urs, duminică seară, în localitatea Crizbav din județul Brașov. Victimele sunt o fată de 14 ani, însărcinată...
Ultima oră
Pe aceeași temă