0.4 C
București
luni, 6 ianuarie 2025
AcasăSpecialMetroul spre Otopeni – motiv de lupta politica

Metroul spre Otopeni – motiv de lupta politica

» Liberalii sunt impotriva proiectului de construire a liniei de metrou intre Piata Victoriei si Aeroportul Otopeni.

» Ministrul Orban (PNL) vrea o cale ferata in locul metroului sustinut de primarul Videanu (PD).

» Daca Metrorex nu trece la municipalitate, primaria nu poate investi pentru construirea metroului pana la aeroport.

Din cauza neintelegerilor politice, inca un proiect important de investitii bate pasul pe loc si risca sa nu mai poata incepe, la fel cum s-a intamplat cu multe altele pe vremea cand Basescu era primar general. De data aceasta lupta nu se va duce intre PSD si PNL-PD, ci chiar intre cele doua partide care formau o alianta. Proiectul care a facut valuri este cel de construire a unei linii de metrou intre Piata Victoriei si Aeroportul Otopeni. In timp ce Videanu vrea sa realizeze proiectul cu finantare de la japonezi, liberalii pun bete in roate si vor altceva.

"Mafia democrata", zice PNL
Consilierul general PNL Antonel Tanase i-a atacat dur pe colegii din Alianta pe tema proiectului cu metroul si i-a acuzat ca pregatesc un nou tun prin care sa scoata peste un miliard de euro pe spatele bucurestenilor. "Metoda de imbogatire din bani publici este una noua, care completeaza variantele de asfaltari si schimbari de borduri – este vorba de investitii intr-un tronson de metrou care s-ar finaliza undeva in anul 2012. Scopul final al hotararii este cel de a umple buzunarele firmelor de casa ale PD cu sute de milioane de euro. In spatele acestei escrocherii se afla numai interesele mafiei democrate din constructii si imobiliare, deoarece interesele bucurestenilor nu sunt o prioritate", a afirmat Tanase.
"Cel mai important mijloc de transport", spune PD
Primarul Adriean Videanu a explicat ca proiectul este foarte important pentru Capitala, pentru transportul bucurestenilor, iar primaria are incheiat un protocol cu Ministerul Transporturilor pentru realizarea studiului de fezabilitate.
"Sper ca Guvernul, indiferent care este el, sa dea dovada de maturitate si sa dea metroul municipalitatii. Oricat am incerca sa largim infrastructura rutiera, aceasta nu va oferi solutii viabile pentru fluidizarea traficului. Metroul este cel mai important mijloc de transport si trebuie facute investitii pentru dezvoltarea acestuia", a declarat Videanu.
Primaria nu poate realiza aceasta investitie decat dupa ce Metrorex va trece din subordinea Ministerului Transporturilor in cea a Primariei Capitalei. Deocamdata insa, conducerea PNL-ista a ministerului are alte planuri.

MAI IEFTIN
» Cale ferata

"Ministerul Transporturilor, prin CFR SA, sustine ideea unei linii de cale ferata care sa lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni. Este mai usor de realizat si va fi in concordanta cu un alt studiu pe are il vom face pentru un inel feroviar in jurul Bucurestiului. Este ilegal ca primarul Videanu sa faca investitii in proiecte faraonice care nu sunt de competenta sa", a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Lucrarile vor presupune completarea liniei ferate existente, prin intermediul careia se realizeaza deja transportul de combustibil pentru avioanele care folosesc aeroportul.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă