» Municipalitatea a inceput sa implementeze solutiile pentru reducerea aglomeratiei pe strazile principale.
» Specialistii au realizat un plan de transport cu simulari ale traficului pana in 2027.
» Vom avea mai multe sensuri unice, culori pentru transportul in comun si semafoare reglate in functie de trafic.
Din luna aprilie 2008, municipalitatea va incepe sa implementeze solutiile de imbunatatire a conditiilor de circulatie care au fost propuse de specialisti.
Acestia au realizat un plan de transport al Capitalei in cadrul caruia s-au simulat diverse situatii de trafic, inclusiv cum va evolua acesta pana in 2027. Principalele solutii oferite de specialisti au fost realizarea unor sensuri unice, benzi proprii pentru mijloacele RATB si reglarea semafoarelor in functie de trafic. O mica parte din aceste masuri au fost deja implementate.
Deja aplicate
Administratia Strazilor a introdus pana in prezent 70 de sensuri unice pe strazile principale ale orasului pentru fluidizarea traficului.
Pentru soferii care nu cunosc prea bine anumite zone au fost instalate 77 de panouri de orientare, sapte indicatoare turistice si patru console la intrarile si iesirile din Bucuresti.
Primaria mai are in plan montarea a cateva sute de tablite care ii vor ajuta pe soferi sa se orienteze mai bine si sa nu mai aglomereze centrul.
In cinci zone importante din oras se afla in lucru proiecte complexe, ce includ o semaforizare mai buna, sensuri si culoare unice etc. Acestea vor fi introduse in zonele: Lujerului, Razoare, Piata Victoriei, Piata Sudului si la intersectia dintre Mihai Bravu si Iancului.
La Razoare va fi realizat, in perioada urmatoare, un sens giratoriu mare, care va cuprinde strada Lt. Gaina, Drumul Taberei si Drumul Sarii si care va duce la fluidizarea circulatiei inspre si dinspre cartierul Drumul Taberei.
Planul de transport, in dezbatere publica
Un grup de specialisti a realizat planul de transport al Bucurestiului in cadrul caruia s-au facut simulari cu conditiile de trafic pana in 2027.
Ei au propus solutii de imbunatatire a circulatiei care vor fi supuse unei dezbateri interne cu edilii din Primaria Capitalei, de la sectoare si politisti. De la 15 ianuarie 2008, planul va intra in dezbatere publica, iar din luna aprilie va putea fi implementat.
Problema traficului nu va putea fi rezolvata foarte repede, dupa cum a apreciat primarul Videanu. In prezent, traficul din Capitala este de zece ori mai intens decat inante de 1989, in conditiile in care infrastructura a ramas aproape aceeasi. Aproape 85% din cele 1,2 milioane de masini inmatriculate in Bucuresti circula zilnic, la care se adauga inca 300.000 din alte orase.
PROBLEME
» In lucru
Problemele din trafic au aparut si din cauza lucrarilor la sute de strazi care au inceput in ultima vreme. Primarul Videanu a anuntat ca vor ramane in lucru la iarna doar sase strazi din cele administrate de municipalitate. Este vorba despre Vulturilor, Calea Floreasca, linia de tramvai de pe soseaua Oltenitei (intre Piata Sudului si Piata Eroii Revolutiei), pasajul de la Piata Obor, Caraiman – un tronson spre Mihalache si terminalul de la Sf. Vineri.