Peste 1.000 de biciclişti din Capitală au ‘pedalat’ sâmbătă pe traseul Piaţa Constituţiei – Piaţa Unirii – Piaţa Alba Iulia – Piaţa Muncii – Piata Victoriei – Parcul Izvor, ca să-şi facă auzite nemulţumirile în legătură cu infrastructura velo precară din Bucureşti, informează Agerpres.
Iniţiatorii marşului au fost mai multe organizaţii, printre care s-au aflat Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti, Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis, Recicleta.ro, ATU, BateSaua, Optar.ro.
La marşul ‘Existăm şi-o să avem bandă!’ au participat reciclete, biciclete Cicloteque, biciclete de curierat, biciclete utilitare şi de agrement.
Reprezentantul Ecopolis, Adrian Sorescu, a declarat pentru AGERPRES, că participanţii au semnat o petiţie ce va fi trimisă administraţiei publice locale şi partidelor politice, prin care se solicită construirea unei infrastructuri în Capitală adecvată pentru biciclişti. El a explicat că petiţia va fi înmânată partidelor politice, deoarece este nevoie sprijin în vederea modificării legislaţiei în domeniu.
Cei 100 km de piste declarate ilegale de Poliţia Rutieră a Capitalei, amenajate aberant pe trotuarele din Bucureşti pe banii cetăţenilor, absenţa unor benzi dedicate pentru biciclete şi transport în comun sunt doar câteva dintre motivele pentru care bicicliştii au ieşit în stradă.
Participanţii şi-au propus să arate că locul bicicletei este pe banda special dedicată ei, separată de trotuar şi de benzile destinate traficului auto, şi că bicicliştii bucureşteni merită un sistem de căi de acces gândit după standarde europene.
Aceste standarde au fost aduse de ONG-uri constant în discuţie în cadrul întâlnirilor Grupului de Lucru pe Mobilitate de la Primăria Municipiului Bucureşti (PMB). Obiectivul esenţial al acestui grup de lucru este elaborarea unui plan integrat de mobilitate care să permită transportului public, autoturismelor, pietonilor şi bicicliştilor să convieţuiască armonios într-o Capitală dotată cu o strategie durabilă de transport urban.
Organizatorii marşului susţin că numărul bicicliştilor din Bucureşti nu poate creşte în absenţa unei infrastructuri adecvate care ar putea contribui la ameliorarea unor probleme precum traficul supra-aglomerat şi poluarea atmosferică.