Instanţa a anulat ambele autorizaţii emise de Primăria Capitalei pentru construirea pasajului Mihai Bravu, după ce Prefectura a sesizat mai multe ilegalităţi.
Constructorii nu au apucat să lucreze mai mult de câteva zile la pasajul Mihai Bravu, înainte ca şantierul să fie pus în conservare, în urma unui litigiu între municipalitate şi Prefectura Capitalei.
Lucrările au fost oprite oficial pe 20 ianuarie, după ce prefectul a atacat în instanţă autorizaţia de construire emisă de edili, pe motiv că aceasta nu a respectat condiţiile de legalitate. Chiar dacă primarul Oprescu a dat o nouă autorizaţie de construire, prefectul atacat-o şi pe aceasta, iar lucrările au fost din nou suspendate.
Timp de aproape şase luni, restricţiile de circulaţie au fost menţinute în zona afectată de şantier, chiar dacă nu s-a mai lucrat decât la punerea în siguranţă a lucrărilor. Şoferii care merg prin zona Mihai Bravu sunt nevoiţi să circule pe un drum îngustat, printre gardurile şi sforile de protecţie instalate de constructori.
Liniile RATB din zonă au fost şi ele afectate, după ce tramvaiele au fost deviate. Bucureştenii au astfel de suferit din cauză că primarul şi prefectul nu au reuşit să cadă la o înţelegere şi să rezolve problemele de legalitate, astfel încât lucrările să fie cât mai puţin afectate.
Autorizaţii ilegale
Prefectura Capitalei a atacat în instanţă cele două autorizaţii de construire emise de Primăria Capitalei pe motiv că sunt ilegale. Prefectul a atras atenţia că nu a fost aprobat un plan urbanistic zonal pentru pasaj, în timp ce edilii s-au apărat zicând că acesta nu era necesar.
„Primăria a eliberat autorizaţia de construire având în vedere că acest pasaj este prevăzut în Planul Urbanistic General. Între timp, în decembrie 2010 a apărut Legea nr. 255 care permite autorizarea lucrărilor de infrastructură în baza studiului de fezabilitate aprobat de CGMB, fără obligaţia existenţei PUZ-ului la data emiterii autorizaţiei”, au declarat reprezentanţii primăriei. Între timp, pe 28 aprilie a fost aprobat PUZ-ul pentru pasaj în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dar acesta nu poate fi luat în considerare pentru autorizaţiile emise deja.
Primăria Capitalei poate face recurs la decizia instanţei de anularea a autorizaţiilor de construire în termen de 15 zile. „Decizia Tribunalului Bucureşti este firească, având în vedere că o instituţie precum Primăria Capitalei a emis nu una, ci două autorizaţii de construcţie fără a avea la bază un document esenţial pentru acest obiectiv, şi anume PUZ-ul. Data la care a fost acesta aprobat de către CGMB este ulterioară celor două autorizaţii şi, în mod evident, nu a fost luat în calcul de către instanţă”, a declarat prefectul Capitalei, Mihai Atănăsoaiei.
Termenul de finalizare, amânat
Lucrările la pasaj costă 28 de milioane de euro şi ar trebui să dureze 21 de luni. Numai că după pauza începută în luna ianuarie, e mai mult ca sigur că proiectul nu se va mai termina la timp. Lucrarea include două pasaje rutiere, paralele, cu câte doua benzi de circulaţie pe sens, pe direcţia Şoseaua Mihai Bravu – Calea Văcăreştilor.