Grupul suedez ikea, cel mai mare retailer de mobila la nivel mondial, si-ar putea extinde, anul viitor, gama de produse comercializate cu televizoare cu ecran plat si DVD-playere, ca parte a unui proces ambitios de expansiune globala, transmite Reuters.
Anul viitor, IKEA intentioneaza sa acorde mai multa atentie sufrageriei, astfel ca si-ar putea extinde oferta de produse cu accesorii pentru televizoare si jocuri video, a declarat directorul general al grupului suedez, Anders Dahlvig.
Intrebat daca IKEA ar putea comercializa produse electrice, Dahlvig a spus ca exista aceasta posibilitate. "Poate. Depinde de magazine, care sunt mari, dar inca aglomerate. Sunt multe produse pe care ne-ar placea sa le avem acolo", a adaugat reprezentantul IKEA.
El a avertizat ca grupul, posesorul unuia dintre cele mai cunoscute branduri internationale, nu ar trebui sa se extinda prea rapid pe noi segmente de produse, intrucat exista riscul deteriorarii activitatii de baza. "Sunt atat de multe tentatii in aceasta directie. Ne putem pune logo-ul pe orice si probabil ca se va vinde. Seamana un pic cu iPod sau Apple, sau Nike", a mai spus Dahlvig.
Fondatorul IKEA, miliardarul Ingvar Kamprad, a construit o retea de 237 de magazine in 35 de state. IKEA prognozeaza venituri de aproape 20 de miliarde de euro in acest an si anticipeaza ca va deschide 20 de magazine noi, mentinand ritmul de anul trecut.
O decizie a companiei suedeze de a intra pe piata produselor electrice ar constitui o provocare pentru multi retaileri internationali, precum liderul mondial Wal-Mart, grupul american Best Buy si DSG International, cel mai important lant de magazine care comercializeaza produse electrice din Europa.