» De dimineata si pana seara tarziu, blocajele in circulatie se tin lant, spre disperarea soferilor.
» Deschiderea santierelor la strazi a inrautatit situatia, mai ales pe arterele aglomerate.
» Primarul Videanu i-a avertizat pe bucuresteni ca anul 2007 va fi unul de cosmar.
In ultimele luni, traficul din Capitala a devenit supraaglomerat din cauza zecilor de santiere mari deschise de primarii care au inceput programele de reabilitare a strazilor. De dimineata si pana seara tarziu, pe multe artere importante de circulatie se circula bara la bara, iar viteza medie nu depaseste 10-20 km/ora. Primarul Adriean Videanu i-a avertizat pe bucuresteni inca de anul trecut ca 2007 va fi un an de cosmar in ceea ce priveste circulatia, iar situatia se va reglementa abia spre sfarsitul mandatului, dupa 2008.
S-a triplat timpul de deplasare
Od ata cu deschiderea santierelor pentru reabilitarea strazilor, a inceput si calvarul bucurestenilor. Un drum din zona Doamna Ghica pana la Nerva Traian, care dura in mod obisnuit maximum 20 de minute, acum se parcurge intr-o ora sau chiar mai mult. "De obicei, merg doua statii de RATB pe jos pentru ca nu mai suport aglomeratia si tot intarzii la serviciu dimineata. Se repara soseaua Colentina si Calea Mosilor si se circula foarte greu", a declarat una dintre persoanele care parcurg zilnic acest drum.
La semaforul de la intersectia dintre Bd. Unirii si Traian se formeaza o coada lunga de aproape o statie din cauza timpilor lungi de la semafor.
Aglomeratie la iesirea din Drumul Taberei
Dimineata, cei care pleaca din Drumul Taberei si se indreapta spre centrul orasului stau la cozi lungi si se inghesuie intr-o nebunie de nedescris la intersectia de la Razoare. Pentru ca in Drumul Taberei nu exista inca o linie de metrou, locuitorii sunt obligati sa mearga cu masinile personale, taxiurile sau transportul in comun. Primaria a promis ca va realiza o magistrala de metrou si pentru locuitorii din Drumul Taberei, pentru a se descongestiona circulatia la suprafata, dar vor mai trece cel putin cativa ani.
Daca inainte in zona de sud se putea circula relativ bine, de cateva luni situatia s-a schimbat. Lucrarile la pasajul subteran de la Piata Eroii Revolutiei si cele de pe soseaua Oltenitei au dus la aglomeratii mari la orele cu trafic intens. In zona de nord cozile de masini au devenit un fapt obisnuit, iar edilii au in lucru mai multe proiecte pentru inlesnirea traficului, programate sa fie finalizate in 2008. z
STATISTICI
» A scazut viteza de deplasare
Viteza medie de trafic in jurul Pietei Unirii a scazut la doar 12 km/ora, conform unui studiu realizat de RATB. S-a ajuns la aceasta situatie din cauza cresterii numarului de masini la aproape un milion, in conditiile in care pana acum edilii nu au luat masurile necesare.