» Casa de Pensii da vina pe numarul mic de angajati si pe avalansa de solicitari.
» Unui bucurestean i s-a facut dreptate abia dupa un an de la depunerea cererii.
» Multi solicitanti nu primesc raspuns in termenul legal pentru ca nu are cine sa le analizeze la timp memoriile.
Numarul mic de angajati raportat la cei peste un milion de beneficiari ai Casei de Pensii Bucuresti a dus la aparitia unor situatii demne de Cartea Recordurilor. Un pensionar a fost nevoit sa astepte aproape un an pentru a i se indexa pensia, conform legilor in vigoare, desi a depus un memoriu in acest sens la inceputul lunii decembrie 2007. Angajatii Casei de Pensii recunosc ca nu pot respecta de fiecare data termenul legal de 45 de zile pentru a oferi un raspuns celor care le adreseaza solicitari in scris. Desi multi pensionari se adreseaza justitiei si obtin hotarari definitive, ei nu primesc imediat si banii cuveniti din cauza birocratiei si a sistemului invechit.
Fara bani
Marin Vasilache, un pensionar din Capitala, a fost nevoit sa dea in judecata Casa de Pensii si sa astepte apoi un an de zile pentru a i se recalcula pensia corespunzatoare celor 57 de ani de munca. Diferenta dintre pensia cuvenita si cea pe care o primea era de aproape opt sute de lei. "Am depus la Casa de Pensii, pe 5 decembrie 2007, o cerere privind neprimirea indexarilor pana la acea data si nu am primit nici un raspuns pana acum (n.r. – luna noiembrie 2008)", ne-a povestit Marin Vasilache.
Batranul a mai incercat in vara lui 2008 sa depuna o cerere asemanatoare la Casa de Pensii, dar aceasta nu i-a mai fost primita. Nici la Ministerul Muncii nu a avut mai mult succes: memoriul depus in august 2008 a ramas fara replica. Disperat, pensionarul ne-a cerut ajutorul pentru a putea intra in posesia drepturilor banesti legale. Am incercat sa aflam ce s-a intamplat cu dosarul sau si am primit raspunsul abia dupa o luna, adica in decembrie 2008.
Intarzieri mai mari de 45 de zile
Situatia lui Marin Vasilache s-a rezolvat si angajatii Casei de Pensii au promis ca ii vor achita diferentele in valoare de aproape 8.000 de lei rezultate in urma recalcularilor si a maririi punctului de pensie in perioada 1 noiembrie 2007-31 decembrie 2008. Nu acelasi lucru il pot spune sutele de pensionari care sunt purtati pe drumuri si sunt lasati sa astepte luni de zile pentru a primi un raspuns. Reprezentantii Casei de Pensii spun ca termenul de solutionare a cererilor este de 45 zile, insa acesta nu poate fi respectat in toate cazurile. Motivul invocat este unul organizatoric: la activitatea de Relatii cu Publicul lucreaza zilnic 24 de functionari care deservesc peste 2.000 de pensionari.
» Peste un milion de beneficiari
Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti presteaza servicii pentru aproape 1,2 milioane de asigurati, 505.000 pensionari de asigurari sociale de stat si aproape 80.000 de agenti economici. Un dosar de pensie este instrumentat, in anumite situatii, de pana la opt ori, in urma depunerii de catre batrani a tuturor documentelor referitoare la salarii sau sporuri cu caracter permanent.