Yahoo! a anuntat ca va diminua puternic perioada de stocare a datelor personale ale utilizatorilor, de la 13 luni, la trei luni. Compania spera prin aceasta decizie sa stabileasca noi standarde pentru o industrie in care protectia datelor utilizatorilor e tot mai importanta – transmite BBC, citat de Hotnews.
Organizatiile de protectie a datelor lauda miscarea Yahoo! dar spun ca se poate face mai mult, iar ideal ar fi ca datele sa fie pastrate doar 30 de zile. Scurgerile de informatii din ultima vreme au ingrijorat tot mai multi utilizatori si au stricat imaginea multor companii, spune Simon Davies, director la Privacy International. Cu cat datele sunt mai putin timp pe web, cu atat scade pericolul ca persoane rau-intentionate sa profite de pe urma acestor date, spune el.
Yahoo! a spus ca noile reguli nu se aplica doar pentru cautarile pe net ci si pentru paginile vizitate de utilizatori si publicitatea vizionata. Totusi, compania isi rezerva dreptul de a pastra sase luni date legate de posibile fraude, de securitate si de obligatii legale.
Sustinatorii dreptului la confidentialitate spun ca in prezent companiile pastreaza datele mult mai mult decat e necesar. "Numai anul trecut firmele spuneau ca e imposibil sa pastreze datele mai putin de 15 luni, insa masura Yahoo! dovedeste ca nu e niciun motiv care sa le impiedice sa reduca perioada", spune Simon Davies. Noua politica a Yahoo!, care revendica 550 milioane de utilizatori pe plan global, va incepe sa fie aplicata din ianuarie 2009 si va fi efectiva in toate serviciile companiei la jumatatea lui 2010.