PD-L, PNL si Alianta PSD-PC au cheltuit in prima saptamana de campanie 782.775 euro pentru publicitate in mass-media centrale. Reclamele au vizat partide, nu candidati, preferata formatiunilor politice fiind presa scrisa. Potrivit datelor centralizate de Institutul pentru Politici Publice (IPP), cei mai multi bani i-a cheltuit pana acum alianta PSD-PC (305.832 euro), urmata de PNL (296.070 euro) si PD-L (180.873 euro). PRM nu are inca publicitate electorala. Sumele au mers in paginile presei scrise si spoturile electorale in audio-vizual. Pentru reclame TV s-au cheltuit 367.389 euro, iar pentru print – 415.376 euro. Au fost 21 de cotidiene centrale, 119 reviste/publicatii periodice, 15 posturi TV si noua posturi radio, toate preturile incluzand TVA.
Directorul adjunct al IPP, Adrian Moraru, ne-a declarat ca, fata de precedentele alegeri parlamentare, costurile actuale sunt mai mari "cam cu 15-20 procente". Sumele nu includ publicitatea mascata, a spus Moraru, ci doar "advertorialele marcate ca atare". Nu au fost urmarite posturile OTV si Taraf TV si publicatiile Romania Mare si Tricolorul, pentru ca ele nu prezinta "nici un interes".