Reprezentantii agentiilor de turism spun ca peste 20.000 de bucuresteni au profitat de zilele libere oferite cu ocazia desfasurarii la Bucuresti a Summitului NATO si de ofertele speciale pregatite cu aceasta ocazie de agentii, luandu-si o minivacanta, fie de cateva zile, fie o saptamana intreaga. Pachetele turistice speciale pregatite pentru minivacanta NATO au fost vandute in proportie de 100% si in unele cazuri cererea a depasit cu mult oferta, agentiile fiind puse in situatia de a improviza oferte speciale.
"Conform estimarilor noastre, peste 20.000 de turisti au fost plecati in tara sau in strainatate in perioada 31 martie-6 aprilie, iar valoarea pachetelor achizitionate se ridica la circa 6 milioane de euro", a spus Traian Badulescu, purtator de cuvant al ANAT. Acesta spune ca pretul mediu al unui sejur s-a situat in jurul valorii de 250-300 de euro, fiind solicitate in special destinatiile turistice interne. "Destinatiile interne au detinut in aceasta perioada o pondere de circa 70% din totalul vanzarilor. Cele mai solicitate destinatii au fost pensiunile rurale din judetul Brasov, din zona Bran-Moeciu, dar si cele din Maramures si Bucovina, statiunile de pe Valea Prahovei si cele de pe litoral", a adaugat Badulescu.
Potrivit estimarilor directorului de marketing al agentiei de turism J’Info Tours, Cristina Irimia, o treime din turistii care au plecat in vacanta in perioada summitului au preferat destinatiile externe.
"Lumea a profitat de acest eveniment si de zilele libere avute la dispozitie. In portofoliul J’Info Tours aproape 350 de pachete turistice au fost rezervate pentru perioada summitului, majoritatea fiind sejururi de 3-4 nopti in capitalele europene, la preturi cuprinse intre 300 si 400 de euro", a completat Cristina Irimia.
Conform datelor agentiei Perfect Tour, in perioada 1-6 aprilie, agentia a pregatit oferte speciale pentru litoral si Delta Dunarii, iar vanzarile de sejururi interne in perioada summitului au depasit suma de un miliard de lei. "Desi nu am promovat acest tip de pachete turistice, am inregistrat totusi cereri din partea clientilor fideli ai agentiei", a declarat si Mariana Ionescu, directorul agentiei de turism Best Comtur.
Litoralul, 80% ocupat
In opinia purtatorului de cuvant al ANAT, Traian Badulescu, cele peste 30 de hoteluri de pe litoral deschise in perioada desfasurarii summitului au avut un grad de ocupare de aproape 70-80%, fiind preferate hotelurile de patru si cinci stele. In schimb, in hotelurile de pe Valea Prahovei cresterea fluxului de turisti nu a fost semnificativa in saptamana 1-6 aprilie, comparativ cu saptamanile precedente. "Desi in statiune s-a observat un numar mai mare de turisti, acestia au preferat pensiunile si casele de vacanta. In hoteluri nu a fost remarcat un flux mai mare de turisti la sfarsitul acestei saptamani, fata de saptamanile precedente", ne-au declarat reprezentantii hotelului International Sinaia.