Compania Nationala a Drumurilor (CNANDR) pregateste constructia a patru noi drumuri expres, care urmeaza sa fie finalizate in 2010, costurile de constructie depasind 1,2 miliarde euro. Cele patru drumuri expres au o lungime de circa 415 kilometri si vor fi construite pe rutele Oradea-Arad, Sebes-Turda, Baia Mare-Satu Mare si Craiova-Pitesti, ca solutii pentru fluidizarea traficului. Ministerul a ales varianta unor drumuri expres deoarece acestea sunt mai ieftine decat autostrazile si au multe din caracteristicile acestora, permitand o viteza mare de deplasare si cate doua benzi pe sens. In prezent, CNANDR realizeaza studiile de fezabilitate ale celor patru drumuri, urmand sa fie apoi elaborate listele de terenuri, fisa bunurilor imobile si a consultantei pentru lucrari. In total, autoritatile estimeaza ca aceste etape vor costa circa 151 milioane de lei. Drumul expres Oradea-Arad va costa circa 392 milioane de euro, lucrarile urmand sa demareze in 2008. Drumul expres Craiova-Pitesti este in faza documentatiilor pentru intocmirea proiectului tehnic. Drumul expres va avea 120 de kilometri, iar pentru realizarea sa se vor construi 15 poduri, dintre care unul peste raul Olt, in zona barajului Slatioara. Artera va trece prin 13 localitati din Olt si pe portiuni mari va fi paralela cu Drumul National E 70, actualul drum care face legatura intre Craiova si Pitesti. O alta artera importanta este Sebes-Turda, care va usura traficul intre Sebes si Deva, care este unul dintre cele mai aglomerate drumuri din tara, cei circa 80 de kilometri dintre cele doua localitati fiind parcursi in circa doua ore. Lucrarile la drumul expres Sebes-Turda, intre judetele Alba si Cluj, vor incepe anul viitor, iar costurile pentru realizarea celor 73 de kilometri sunt estimate la 686 de milioane de euro. Jumatate din drum, respectiv sectiunea Sebes-Aiud, va avea profil de autostrada. Drumul expres va lega Autostrada Transilvania de Autostrada de pe Culoarul IV Paneuropean. Drumul expres Nyregyhaza-Satu Mare-Baia Mare este in faza gasirii consultantului pentru exproprierea imobilelor necesare constructiei drumului. Drumul va avea o lungime de circa 65 de kilometri si va costa circa 550 milioane de euro. Drumul este o prelungire a autostrazii M 49 si va intra din Ungaria in Romania prin vama Petea. Drumul va trece prin partea de nord a municipiului Satu Mare, prin nordul localitatii Odoreu si va continua spre Baia Mare, paralel cu raul Somes.