7.1 C
București
marți, 26 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăRomania este cautata pe harta luxului

Romania este cautata pe harta luxului

» Ucraina si Romania, cele mai atractive piete regionale pentru brand-urile de top ale industriei luxului.

» In Bulgaria, numarul de francize si de magazine multibrand pentru cei bogati s-a dublat in ultimele 14 luni.

» Totusi, patrunderea unor brand-uri de lux pe piata locala este incetinita din cauza produselor contrafacute.

romania se mentine in topul celor mai atractive tari din regiune pentru industria de lux internationala, insa penetrarea produselor de lux pe aceasta piata este greoaie si inegala (se concentreaza in Bucuresti). "Bulgaria si Romania sunt doua piete similare cu Ucraina si Rusia. Afinitatea pentru brand-uri si servicii de lux este la cel mai inalt nivel in regiune, target-ul fiind extins de la clientii cu foarte multi bani pana la clasa medie superioara, care aloca un buget din ce in ce mai mare produselor si serviciilor de lux. Segmentele cele mai atractive, in ordinea volumului de vanzari, sunt: auto, moda, accesorii, bijuterii/ceasuri, parfumerie/cosmetice, IT/gadgets, SPA, hotelarie, selective retailing", se arata intr-un studiu asupra pietei de profil realizat de compania CPP Management Consultants. Din punctul de vedere al penetrarii pe piata a brand-urilor si serviciilor de lux, Romania se plaseaza pe locul al treilea in regiune, dupa Ucraina si Bulgaria. Bulgarii ne-au depasit in ultimele 14 luni, numarul de francize si de magazine multibrand de pe piata lor, dedicate produselor de lux, dublandu-se, se mai arata in studiul citat. Printre dificultatile cu care se confrunta reprezentantii industriei de lux in Romania se numara: rata scazuta a profitului (din cauza chiriilor mari din Bucuresti), educatia relativ redusa a consumatorilor cu privire la brand-urile de lux, lipsa fortei de munca pregatite in domeniu si falsurile de pe piata.

Bauturi superpremium
Importurile de bauturi premium si superpremium cresc, insa Romania ramane inca o piata mica in ceea ce priveste aceste produse, a aratat stefania Marian, brand manager Möet Hennessy. Lider de piata este sampania superpremium, urmata de whiskey, gin, rom si coniac. "Consumatorii bauturilor de lux sunt persoanele educate, foarte bogate, cei care isi cauta statutul si cei din clasa medie. Circa 80% din consumatori sunt din Bucuresti, insa consumul a inceput sa creasca si in provincie", a subliniat Marian. O sticla de coniac de lux, vechi de 100 de ani, poate costa si 150.000 de euro. Romania este inca o piata mica si pentru autoturismele de lux, comparativ cu alte tari vest-europene, insa in regiune se plaseaza pe locul al treilea, dupa Rusia si Ucraina. Pe termen mediu si lung, situatia s-ar putea schimba. "Romania este una dintre cele mai dinamice piete din Europa de Est din punct de vedere luxury, aceasta tendinta fiind o consecinta a cresterii economice, precum si a originii latine a locuitorilor. Din ce in ce mai multi romani instariti isi afiseaza statutul prin brand-urile pe care le consuma", au subliniat reprezentantii CPP.

Falsurile, eterna problema
Patrunderea unor brand-uri de lux pe piata locala este incetinita din cauza produselor contrafacute. Exista atat produse false inventate, care induc clientii needucati in materie de moda in eroare, cat si falsuri de calitate (produse fabricate in sistemul lohn, in fabricile din Romania). "Circa 60% din marfurile contrafacute sunt haine, 25% – parfumuri si cosmetice, iar 10% – telefoane mobile si piese auto. Aceste falsuri imita din ce in ce mai bine produsele originale", a spus Laura Pascu, purtatorul de cuvant al Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor. "Se poate observa o rezerva a brand-urilor internationale pentru piata locala, tinandu-se cont si de faptul ca marea majoritate a consumatorilor nu pot face diferenta intre un produs copiat si unul original", au mai aratat reprezentantii CPP.

Cele mai citite

Antonio Guterres, despre riscurile inteligenței artificiale și rețelelor sociale: „Un megafon pentru cele mai rele puseuri ale omenirii”

Secretarul general al ONU, Antonio Guterres, a lansat un semnal de alarmă privind impactul necontrolat al rețelelor sociale și inteligenței artificiale, în cadrul unei...

S-a decis arbitrul de la FCSB – Olympiakos, meci crucial în Europa League!

Partida dintre FCSB și Olympiakos, care poate decide calificarea campioanei României în optimile Europa League, va fi arbitrată de austriacul Sebastian Gishamer. Sebastian Gishamer, arbitru...

Depozitele rezidenților au crescut cu 9,8% față de anul trecut, ajungând la 602 miliarde lei

Depozitele gospodăriilor populației au înregistrat o creștere anuală de 17,8% Depozitele rezidenților neguvernamentali au înregistrat o creștere de 1,2% în luna octombrie 2024 față de...
Ultima oră
Pe aceeași temă