» Baza aeriana poate fi salvata doar de investitori strategici, reiese dintr-un studiu german
» Aeroportul din Arad functioneaza din anul 1936 si are nevoie de o modernizare urgenta
Membrii Consiliului Judetean Arad au aprobat, ieri, privatizarea Aeroportului International Arad, prin majorarea capitalului social cu 33 la suta, aport de capital privat.
Presedintele CJ Arad, Iosif Matula, a propus ca investitorul strategic sa fie o companie aeriana, propunere aprobata de consilierii judeteni. "Urmeaza ca o comisie de specialitate sa efectueze un raport de reevaluare a Aeroportului, pentru a se stabili valoarea patrimoniului. Apoi va fi supus votului consilierilor judeteni un proiect de hotarare privind alegerea metodei de vanzare a pachetului de actiuni, care poate fi facuta prin negociere directa sau prin licitatie", a declarat ieri Gherghina Ribovici, director economic in cadrul CJ Arad.
La inceputul acestui an, Consiliul Judetean a comandat un studiu de oportunitate in vederea stabilirii unei metode de privatizare a SC Aeroportul Arad SA. Firma germana Symbios GmbH a elaborat studiul in care propune o impartire a actionariatului in trei mari parti: Consiliul Judetean Arad, Primaria municipiului Arad si operatori aerieni.
Un alt aspect evidentiat de raport este nevoia de investitii majore, cum ar fi modernizarea aerogarii si prelungirea pistei, pentru a face fata unui trafic mai mare de calatori. Pista actuala nu permite decolarea sau aterizarea aeronavelor cu o capacitate mare de pasageri.
Obiectivele minime pentru dezvoltarea aeroportului sunt lucrari la extinderea pistei de aterizare si repararea suprafetei existente. Pista trebuie prelungita cu pana la 2500 metri liniari, pana la sfarsitul lui 2008, iar pana in 2011 ea trebuie sa aiba cel putin 3000 de metri. De asemenea, se impune repararea cailor de rulare si extinderea lor pe aceeasi dimensiune cu pista de aterizare.
Din studiul Symbios reiese ca Aeroportul International Arad are nevoie de 12 investitii pentru a ajunge la standarde europene.