Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

SFATURI. Cum să lupți cu anxietatea fără să iei medicamente

Stresul este o problemă majoră a epocii moderne. Tot mai mulţi oameni suferă din această cauză şi mulţi dintre ei nu doresc să ia medicamente. De aceea, România Liberă a căutat metode care te ajută să rezolvi problema altfel. Iată șase sfaturi cu ajutorul cărora poţi lupta cu anxietatea într-un mod 100% natural, culese de Terra Femina de la mai mulţi experţi.

Share

Elena Mitrovici 0 comentarii

Actualizat: 08.06.2016 - 09:38

Stresul este o problemă majoră a epocii moderne. Tot mai mulţi oameni suferă din această cauză şi mulţi dintre ei nu doresc să ia medicamente. De aceea, România Liberă a căutat metode care te ajută să rezolvi problema altfel. Iată șase sfaturi cu ajutorul cărora poţi lupta cu anxietatea într-un mod 100% natural, culese de Terra Femina de la mai mulţi experţi.

1. Citește o carte

Afundă-te într-un roman bun, pentru că asta îţi stimulează creierul, îţi îmbogăţeşte vocabularul şi, desigur, călătoreşti fără să-ţi scoţi nasul din casă. Iar acestea nu sunt singurele virtuţi ale cititului. De fapt, potrivit unui studiu efectuat la Universitatea din Sussex în 2009, lectura permite reducerea considerabilă a stresului. Motivul este simplu: în timp ce citeşti, spiritul se concentrează automat la ceea ce este scris. Dintr-o dată, uiţi sursa neliniştii tale şi tensiunile din muşchi încep să dispară lent. Neuropsihologul care a condus această cercetare a ajuns la concluzia că „a te pierde într-o carte este relaxarea supremă. Nu contează ce carte alegi, dacă te laşi absorbit de ea vei scăpa de grijile tale şi de lumea reală care poate fi o sursă de stres”. Mult mai bine decât cu Xanax (medicament pentru tratarea anxietăţii) şi, în plus, mult mai folositor.

2. Fă sport

Este binecunoscut că sportul permite secretarea endorfinei, celebrul hormon al fericirii. Odată eliberat, acest hormon te face să intri într-o stare de bine intensă şi în acelaşi timp alungă angoasa şi anxietatea. Printre sporturile recomandate se află înotul care, dacă este practicat cu regularitate va avea un efect mult mai puternic decât Prozacul (medicament pentru tratarea depresiei)! Şi mersul pe bicicletă este în topul activităţilor fizice care fac bine corpului şi spiritului. În timpul pedalatului, te simţi în control, te defulezi, pe scurt scapi de presiune. Yoga este, evident, sportul pe care trebuie să-l practici dacă eşti stresat. Această filosofie a stării de bine nu-ţi permite doar să-ţi faci o formă fizică de vis, ci te şi ajută să te simţi în armonie cu corpul şi mintea ta. Astfel, stăpâneşti anxietatea şi te simţi capabil să înfrunţi obstacolele.

3. Mestecă gumă

Guma de mestecat poate fi o metodă de a scăpa de stres? Deşi pare ciudat, răspunsul la întrebarea asta este da. Cercetătorii au descoperit că mestecând gumă reduci nivelul de cortizol, supranumit hormonul stresului. Tensiunea şi nervozitatea sunt eliberate şi te cuprinde, puţin câte puţin, o senzaţie de calm. Mulţumită gumei de mestecat, poţi scăpa şi de unele ticuri legate de nervozitate, cum ar fi rosul unghiilor sau datul din picioare.

Citeşte şi: 10 remedii de la bunica, extrem de eficiente şi astăzi

4. Apucă-te de tricotat

Considerată mult timp o activitate demodată, tricotatul redevine, încet-încet, ultramodern. Iar toţi cei care suferă de anxietatea din lumea asta ar putea fi primii care să beneficieze de această întoarcere la o activitate din trecut. Pe lângă creşterea stimei de sine şi prevenirea apariţiei artritei, tricotatul este cel mai mare duşman al stresului. Un psiholog de la Universitatea din Arizona a avut ideea de a studia efectele binefăcătoare ale activităţilor manuale, ca tricotatul, croşetatul şi croitoria, asupra sănătăţii mintale. Grupul de studiu a fost format din 60 de femei suferind de diverse niveluri de anxietate. Rezultatul a fost uimitor. După câteva şedinţe, toate participantele au spus că se simt mai puţin stresate şi chiar mai fericite. Concluzia psihologului se apropie de cea la care a ajuns studiul referitor la efectele lecturii: „Activităţi ca tricotatul permit uitarea problemelor personale. Oamenii îşi uită grijile şi se afundă în ceva ce le dă energie, iar asta duce la repararea moralului”.

5. Bazează-te pe alimentele corecte

Unele alimente şi băuturi au efectul de a te scăpa de stres. Astfel, Omega 3 şi fosforul care se găsesc în peştele grad, cum ar fi somonul, tonul sau macroul, au proprietăţi antiinflamatorii care vor proteja sistemul nervos şi vor lupta cu stresul. Din raionul legume-fructe, spanacul este cel mai indicat. Este foarte bogat în magneziu şi vitamina B9, care ajută corpul să producă dopamină, hormonul plăcerii. Dacă vrei ceva dulce, ciocolata neagră este cel mai bun aliat. Este un aliment anti-stres prin excelenţă, este bogată în minerale şi acţionează ca un adevărat antidepresiv, dacă o consumi cu moderaţie. Un alt aliment, care nu apare de obicei pe această listă, este castraveciorul murat. De curând, un cercetător francez a descoperit că acesta este un psihobiotic, un aliment fermentat care favorizează fabricarea de serotonină şi dopamină în tubul digestiv. Din raftul de băuturi, limonada cu lavandă te ajută să scapi de stres, de dureri de cap şi de insomnii. Foarte bună este şi limonada cu curcuma, care îmbunătăţeşte starea de sănătate şi moralul şi este o bună alternativă naturală la Prozac.

6. Adoptă o pisică

Pisicile au o reputaţie proastă pentru fac numai ce vor ele. Cu toate acestea, aceste ghemotoace de blană pot fi foarte afectuoase când vor. Şi mai ales, au o abilitate specială: te scapă de anxietate. Cum? Pur şi simplu torcând lângă tine. Am putea s-o denumim terapia prin tors. Un veterinar din Toulouse susţinea, încă din 2013, că torsul pisicii acţionează ca un medicament fără efect secundar. „Când organismul luptă cu unele situaţii, cum ar fi stresul, torsul pisiciii emite vibraţii sonore liniştitoare şi binefăcătoare, asemănătoare puţin cu muzica.” Oamenii percep torsul prin timpane, dar şi prin receptorii din piele, care transmit mesaje de bunăstare creierului. 

 

Citește totul despre:

Comentarii

loading...