Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Lumina roşie te ajută să dormi mai bine

Dacă ai probleme cu somnul, dar nu suferi de insomnie cronică, e posibil ca soluţia să fie pur şi simplu lumina din cameră. Specialiştii consultaţi de publicaţia franceză Terra Femina spun că trebuie să te odihneşti într-o încăpere luminată într-o culoare care stimulează producţia de melatonină.

Share

Elena Mitrovici 0 comentarii

Actualizat: 16.08.2016 - 19:58

Dacă ai probleme cu somnul, dar nu suferi de insomnie cronică, e posibil ca soluţia să fie pur şi simplu lumina din cameră. Specialiştii consultaţi de publicaţia franceză Terra Femina spun că trebuie să te odihneşti într-o încăpere luminată într-o culoare care stimulează producţia de melatonină.

Zgomotele neplăcute şi culoarea luminii de la veioză sunt printre principalii factori care perturbă somnul. Dar nu toate luminile sunt nefaste. Potrivit psihologului Michael Breus, specialist în tulburări de somn, o lumină de culoare roşie favorizează producţia de melatonină, hormonul somnului. Melatonina este un hormon produs natural şi numai în timpul nopţii, de către glanda pineală – o regiune a creierului. Această secreţie influenţează ritmul biologic în funcţie de luminozitate şi acţionează, deci, ca un somnifer natural asupra organismului.

Specialistul a ţinut să precizeze că şi lumina mai roz sau mai portocalie poate face la fe de bine. Contează doar spectrul culorii şi nu aspectul ei „fizic”.

Şi dacă ai deja probleme cu somnul, e bine să ştii ce culori trebuie să eviţi la veiozele din jur. Cea mai nocivă pentru somn este lumina albastră. Aceasta este emanată de soare, dar şi de surse artificiale, ca becurile cu leaduri sau ecranele aparatelor electronice. Această lumină este stimulantă. Datorită ei, devii mai productiv în timpul zilei. Dar seara, lumina albastră trimite un semnal greşit creierului: îl face să creadă că este încă zi. Astfel, senzaţia de somn întârzie să apară şi-ţi va fi mult mai greu să adormi după ce stingi lumina. Şi fii atent că reducerea intensităţii acestei lumini nu ajută, aşa că nu foloseşte la nimic să modifici luminozitatea telefonului tău inteligent. Lumina va fi tot albastră, indiferent de intensitate, iar rezultatul va fi tot o insomnie.

Neurologul american George Brainard susţinea, într-un articol publicat în New York Times, chiar că „lumina acţionează ca un drog”. Aşadar, ar fi bine să o tratezi ca atare şi s-o interzici atunci când vine seara. Există soluţii simple pentru asta şi nu e nevoie să ţii toată ziua aprins un bec roşu. Sunt acum în comerţ, lămpi cărora le poţi schimba culoarea după cum doreşti.

Iar pentru a-ţi ameliora calitatea somnului, toţi specialiştii recomandă închiderea oricăror ecrane luminoase cu măcar două-trei ore înainte de a merge la culcare. Nu-ţi mai citi ultimele noutăţi de pe reţelele de socializare sau emailurile, după ce te decizi să te bagi în pat. Şi ar ajuta să-ţi pui în dormitor câteva plante verzi. Acestea vor oxigena aerul şi vor contribui la un somn de calitate.

 

 

Citește totul despre:

Comentarii

loading...