Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Studiu. Turismul din România caută simboluri mai eficiente decât DRACULA

Antreprenorii români vor să-și promoveze țara, cea de-a doua cea mai săracă țară din Uniunea Europeană, drept un loc pentru investiții și vizite turistice.

Share

Mihai Diac 0 comentarii

Actualizat: 22.08.2016 - 17:54

Antreprenorii români vor să-și promoveze țara, cea de-a doua cea mai săracă țară din Uniunea Europeană, drept un loc pentru investiții și vizite, transmite Bloomberg citată de Agerpres.

În condițiile în care economiștii prognozează că îngrijorările legate de Brexit și de Orientul Mijlociu vor duce la reorientarea atenției investitorilor spre fostele țări comuniste, românii încearcă să schimbe imaginea unei țări sărace, cunoscută cel mai bine pentru Dracula, într-o destinație cu plaje neatinse, culturi de viță de vie, spa-uri și stațiuni montane.

Un exemplu în acest sens este Ivan Patzaichin, de patru ori medaliat olimpic, și partenerul său Teodor Floru, al căror proiect de eco-turism din Delta Dunării angajează pescarii din localitățile izolate pentru a le arăta turiștilor modurile tradiționale de pescuit și gătit. Patzaichin vrea să utilizeze fonduri structurale pentru a pune la punct și a finanța o rețea care până acum numără aproximativ 120 de oameni. În acest fel, Patzaichin speră că va aduce fonduri în una din cele mai sărace regiuni ale României și le va arăta localnicilor din Deltă cum să supraviețuiască într-o lume modernă prin care călătoresc turiști bogați.

"Vrem să le arătăm locuitorilor că există și alte modalități prin care poți să îți asiguri traiul. Vrem să se unească și să pună la punct mici comunități care să lucreze împreună, să înființeze pensiuni și să le arate oaspeților modul tradițional de viață", a spus Ivan Patzaichin.

Șansele României de a schimba zeci de ani în care industria turistică a fost neglijată nu au fost niciodată mai bune. În al doilea trimestru al acestui an, economia României a crescut cu 6%, cel mai mare avans din Uniunea Europeană.

"Este nevoie de un turism modern în București și investiții orientate spre expați", crede Mihai Patrulescu, economist șef la UniCredit Bank București.

Numărul turiștilor străini și al expatriaților care trăiesc și muncesc în România a crescut constant după ce țara a luat măsuri pentru a combate corupția iar sistemul politic s-a stabilizat. Percepția unui climat de afaceri îmbunătățit în România ajută la atragerea investitorilor, în primele șase luni ale acestui an investițiile străine directe ridicându-se la două miliarde de euro, comparativ cu 1,6 miliarde de euro în perioada similară a anului trecut.

Guvernul de la București a decis să cheltuie și el aproximativ trei milioane de euro pentru promovarea turismului în acest an, a precizat secretarul de stat pentru mediul de afaceri și IMM-uri Claudiu Vrînceanu. Acesta a adăugat că anul trecut România a înregistrat aproximativ 120 de noi investiții în turism, pe fondul creșterii numărului de turiști și a sumelor cheltuite, în medie, de o persoană.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...