Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Teatrul, o alternativă inovativă la educaţia formală a copiilor

Camerele de filmat sau scena nu o sperie deloc pe Ilinca, o fetiţă mică, bruneţică cu ochii mari şi un zâmbet molipsitor. La doar şase ani, fetiţa este mai dezinhibată şi mai singură pe ea decât un adult care ar trebui ...

Share

Alexandra Jeles 0 comentarii

24.02.2011 - 16:34

Camerele de filmat sau scena nu o sperie deloc pe Ilinca, o fetiţă mică, bruneţică cu ochii mari şi un zâmbet molipsitor. La doar şase ani, fetiţa este mai dezinhibată şi mai singură pe ea decât un adult care ar trebui să ţină o prezentare în faţa colegilor de la serviciu. Ilinca merge la cursurile şcolii Micile Vedete de un an de zile.

Educaţia prin tehnici împrumutate din teatru stimulează inventivitatea copiilor şi îmbunătăţeşte procesele de memorare şi asociere logică. În aceste condiţii, educatorii şi profesorii încearcă să folosească tot mai des tehnici de educaţie informală în procesul de învăţare al copiilor. De asemenea, şcolile de teatru şi arte atrag din ce în ce mai mulţi elevi.

„Copilăria este intervalul definitoriu din viaţa fiecăruia dintre noi, care marchează punctele de referinţă a personalităţii. Teatrul se apropie de particularităţile copilăriei prin ceea ce îi este propriu: jocul. Acesta este un instrument foarte potrivit în educaţia copilului, care nu face o distincţie clară între joc şi învăţare" susţine psihologul Carmen Anghelescu.

Ghidul „Creşte prin teatru" pentru profesori

Profesorii care vor să aplice în şcoală metode educaţionale alternative inspirate din actorie au la îndemână mai multe instrumente. Unul dintre acestea este ghidul de artă dramatică „Creşte prin teatru", elaborat de psihologul Carmen Anghelescu, în colaborare cu expertul în artă dramatică Marcela Andrei în cadrul proiectului „Creşte prin teatru". Ghidul este un bun instrument de lucru deoarece îi ajută pe educatori să înţeleagă cum funcţionează psihologia copiilor cu vârste între 7 şi 10 ani, descrie metodele de educaţie alternativă prin tehnici de artă dramatică şi oferă exemple de exerciţii. Acesta poate fi descărcat gratuit de pe internet (http://www.cresteprinteatru.ro/resurse/ghid-practic-creste-prin-teatru/ ).

„Iniţiativa „Creşte prin teatru" este unică în România pentru că presupune aplicarea unor tehnici de artă dramatică în dezvoltarea personală a copiilor. UPC România a susţinut dezvoltarea ghidului, ca o resursă pentru cei care vor să preia acest model de educaţie alternativă şi să ni se alăture în cultivarea potenţialului noii generaţii," declară Ariana Bădin, PR & Communication Director, UPC România.

Ateliere de teatru

Părinţii care doresc să îşi stimuleze copii şi să îi ajute să se dezvolte armonios îi pot înscrie la ateliere şi şcoli de artă.

Programul "Creşte prin teatru", dezvoltat de UPC România în parteneriat cu Teatrul „Ion Creangă", include nu doar ghidul de artă dramatică, dar şi ateliere pentru copii. Pe o perioadă de 9 luni, vor fi organizate trei serii consecutive a câte 12 ateliere de artă dramatică.

În cadrul fiecărei serii de ateliere vor participa 12 copii (6 fete şi 6 băieţi), selectaţi pe baza unor obiective formulate de către psihologul proiectului, iar metoda de lucru va urmări dezvoltarea graduală a unor abilităţi şi competenţe utile în viitor. Participarea în cadrul atelierelor din proiectul "Creşte prin teatru" este gratuită, iar inscrierile se pot face prin completarea unui formular online pe site-ul www.cresteprinteatru.ro, alături de trimiterea unei scrisori de motivaţie. Următoarea preselecţie va avea loc în luna aprilie anul acesta.

Şcoala Micile Vedete

Simularea unui interviu adevărat este doar unul dintre exerciţiile realizate în timpul cursurilor de la "Şcoala Micile Vedete", un proiect ambiţios şi inedit în România. Cursurile şcolii „Micile Vedete" sunt structurate pe două module: începători, avansaţi, iar fiecare durează trei luni. Copii merg de două ori pe săptămână la cursuri, iar părinţii trebuie să scoată din buzunar 350 de lei pentru a acorda o şansă dezvoltării talentului lor.

Copiii au parte de cursuri de actorie, tehnică de filmare şi exerciţii în faţa camerei de filmat. Alături de o actriţă, ei învaţă regulile de comunicare şi de stare din teatru, iar un specialist cu peste 15 ani de experienţă în radio le oferă lecţii de dicţie.

"Chiar dacă unii dintre copii au doar 5-6 ani ei sunt capabili să asimileze aceste informaţii complexe şi uneori învaţă mult mai rapid decât adulţii", spune Ema Pendiuc, directorul şcolii.

Teatrul „Ion Creangă"

Teatrul „Ion Creangă" are o istorie de 47 de ani dedicată exclusiv celor mici. Alături de spectacole variate, coordonează şi implementează programe de cercetare şi proiecte cu caracter educativ, social-formativ şi estetic.

Prin programele sale de cercetare şi proiectele cu caracter educativ, Teatrul „Ion Creangă" se adresează în egală măsură educatorilor, cadrelor didactice specializate si părinţilor.

Anual, la Teatrul „Ion Creangă" vin peste 50.000 de spectatori din Bucureşti şi din ţară. Pentru a afla mai multe despre proiectele Teatrului „Ion Creangă", precum şi programul spectacolelor, puteţi accesa www.teatrulioncreanga.ro

 

Citește totul despre:

Comentarii

loading...