Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Garnituri sănătoase pentru friptură

Preparatele din dovlecei, vinete sau fasole verde sunt recomandate inclusiv persoanelor cu diabet, boli de inimă sau celor care ţin dietă.   Fripturile, peştele şi fructele de mare pot fi consumate alături de o serie de ...

Share

Ramona Samoila 0 comentarii

28.08.2011 - 18:33

Preparatele din dovlecei, vinete sau fasole verde sunt recomandate inclusiv persoanelor cu diabet, boli de inimă sau celor care ţin dietă.

 

Fripturile, peştele şi fructele de mare pot fi consumate alături de o serie de legume preparate la aburi, la grătar sau sote. Folosiţi sare marină brună şi ulei de măsline. Specialistul în nutriţie Gheorghe Mencinicopschi vă recomandă câteva feluri de garnituri care pot fi consumate inclusiv de către persoanele cu probleme de sănătate.

Legume sote. Această garnitură se poate prepara din morcovi, conopidă, dovlecei, fasole verde, mazăre, praz, ciuperci, sparanghel, ţelină, varză de Bruxelles sau broccoli. Puneţi într-o tigaie uleiul de măsline, presăraţi sare şi piper peste legume şi ameste­caţi continuu, până se înmoaie. Cel mai bine se sotează la foc rapid timp de câteva minute. Pentru o aromă exotică, puteţi folosi ulei de susan. „Legumele sote sunt o garnitură excelentă pentru felurile de mâncare din carne, peşte, fructe de mare", spune Gheorghe Mencinicopschi în volumul „Revoluţie în bucătărie".

Legume la grătar. Se curăţă şi se spală ceapa, roşiile, ciupercile, dovleceii, vânăta. Se taie ciupercile în două, dovleceii şi vânăta în rondele groase, după care se lasă 10 minute cu sare peste ele. Apoi se spală pentru a preveni gustul amar al vinetei. Pătrunjelul tocat fin se amestecă cu sucul de lămâie, uleiul, sarea şi piperul. Se ung legumele cu această compoziţie şi se frig pe ambele părţi câteva minute. „Pentru un gust mai parfumat, sarea şi o parte din piper se adaugă la sfârşitul preparării. Roşiile şi ciupercile nu se vor decoji", vă recomandă Mencinicopschi.

Legumele la grătar sunt o bună garnitură pentru carnea albă, roşie, vânat, peşte sau fructe de mare. Acest aperitiv este recomandat şi persoanelor care ţin post, mai ales dacă adăugaţi nuci, migdale, alune, arahide. Acestea le sporesc valoarea nutritivă şi încărcătura energetică. „Preparatul este de post, fiind acceptat în diabet, boli gastrointestinale, hepato-renale, cardiovasculare, gută, diete de slăbire sau cancer", spune specialistul în nutriţie.

Legume la abur. Aveţi nevoie de patru bucheţele de broccoli, 50 de grame de mazăre congelată, un ardei roşu, doi dovlecei mici, două cepe, trei căţei de usturoi tocaţi mărunt. Fiecare legumă se curăţă, se spală şi se taie după preferinţe. Se aşază în sita de gătit la aburi de deasupra cratiţei cu apă care clocoteşte, apoi se adaugă verdeaţa, sarea şi piperul după gust. Lăsaţi legumele să fiarbă la aburi timp de 20-30 de minute. Între timp, pregătiţi sosul. Puneţi într-un bol usturoiul pisat, boiaua de ardei dulce şi treptat uleiul de măsline. Stropiţi legumele cu acest amestec şi consumaţi-le calde. „De preferat ca legumele să rămână consistente pentru păstrarea cât mai multor nutrienţi în stare activă. Legumele la abur sunt garnituri ideale pentru felurile de mâncare din carne albă, roşie, fructe de mare, stimulând digestia acestora şi aducând vitamine, minerale, antioxidanţi şi fibre alimentare", explică Mencinicopschi. Acest fel de mâncare poate fi consumat de diabetici, de persoanele care suferă de boli gastrointestinale, cardiovasculare, hepato-renale, gută sau cancer. 

Cartofi ţărăneşti cu kaizer, de consumat ocazional

Cartofii se taie cubuleţe şi se pun la fiert cu puţină sare. Între timp, se taie ceapa rondele subţiri şi kaizerul fâşii. Se pune ceapa la călit în ulei şi se amestecă până se înmoaie, apoi se adaugă kaizerul. Puneţi boia, piper şi amestecaţi totul cu cartofii fierţi. Se mai lasă puţin la foc şi, dacă vreţi, adăugaţi sare. Asocierea cartofilor cu kaizerul plin de proteine de origine animală este mai puţin recomandată, aşa că ar fi bine să consumaţi această garnitură ocazional.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...