Află care sunt beneficiile consumului zilnic de antioxidanţi

O alimentaţie bogată în antioxidanţi poate oferi organismului un plus de vitalitate în timpul sezonului rece când schimbările din mediul exterior pot cauza stări de oboseală şi disconfort. Aceste substanţe nutritive, ...

Share

Alexandra Jeles 0 comentarii

30.01.2013 - 16:32

O alimentaţie bogată în antioxidanţi poate oferi organismului un plus de vitalitate în timpul sezonului rece când schimbările din mediul exterior pot cauza stări de oboseală şi disconfort. Aceste substanţe nutritive, care se găsesc cu precădere în alimentele vegetale, întăresc sistemul imunitar şi protejează împotriva bolilor cronice.

Diferenţele bruşte de temperatură care survin la schimbarea anotimpurilor solicită corpului un efort de adaptare. Acesta durează aproximativ două săptămâni, timp în care intervine dereglarea metabolismului şi slăbirea sistemului imunitar. În aceste momente, principalii duşmani ai organismului sunt radicalii liberi, care pot fi combătuţi doar cu ajutorul antioxidanţilor.

Deşi nu sunt vizibili cu ochiul liber şi nu îşi fac simţită prezenţa, radicalii liberi sunt implicaţi în peste 50 de afecţiuni medicale, realizând un atac continuu asupra organismului. Radicalii liberi sau oxidanţii introduc în organism molecule reactive şi instabile care deteriorează celulele sănătoase.

Acest proces de deterioare poate fi oprit cu ajutorul antioxidanţilor, care conţin molecule stabile ce au capacitatea de a regenera celulele îmbătrânite de radicalii liberi şi pot reface echilibrul din organism. Practic, antioxidanţii întăresc sistemul natural de apărare al organismului şi diminuează consecinţele asupra sănătăţii ale stilului de viaţă nesănătos, excesului de alcool sau tutun, ori poluării din atmosferă.

„Antioxidanţii împiedică procesul de îmbătrânire al celulelor din organism, menţinând funcţiile corpului într-o stare mai bună pe o perioadă îndelungată. Aceste substanţe reglează nivelul colesterolului şi ajută la prevenirea bolilor de inimă, iar în egală măsură protejează sistemului nervos central şi contribuie la prevenirea afecţiunilor neurologice. În plus, antioxidanţii protejează ochii de tulburări oftalmologice", a explicat nutriţionistul Anca Lungeanu.

Cercetările realizate în institute de prestigiu din SUA, Anglia, Finlanda, Japonia şi China, au concluzionat că cei care introduc în meniul zilnic antioxidanţi scapă de impactul radicalilor liberi asupra organismului într-o proporţie de 75%. Însă mare atenţie! Alimentele care furnizează antioxidanţi trebuie să fie proaspete, nu sub formă de suplimente alimentare, pentru că acestea nu pot substitui întreaga gamă de compuşi naturali: vitamine, săruri minerale, polifenol.

„Pentru aportul zilnic de antioxidanţi este indicat să se consume cinci porţii de fructe şi legume proaspete, puternic colorate. Pe lângă acestea, antioxidanţii se regăsesc şi în alimente surprinzătoare, precum: cafeaua solubilă 100% naturală, ciocolata neagră, ceaiul verde şi vinul roşu. Acestea sunt benefice organismului doar în cazul unui consum moderat, ca de exemplu 2-3 căni de cafea pe zi, 40 de grame de ciocolată neagră, şi maxim 2 pahare de vin roşu pe zi", recomandă Anca Lungeanu, medic specialist diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice, în cadrul Centrului Medical Focus.

Cu ajutorul unui regim alimentar bogat în antioxidanţi se poate menţine o stare bună de sănătate şi se poate preveni apariţia bolilor cronice şi a chiar a cancerului.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...
Loading...
loading...