Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Zbor inaugural pentru cel mai mare avion electric de transport persoane!

Cel mai mare avion propulsat în totalitate de energie electrică a efectuat zborul inaugural, iar astfel deschide calea către un nou viitor în industrie.

Share

Eugen Cișmașu 0 comentarii

Actualizat: 31.05.2020 - 22:42

Un avion Cessna 208B Grand Caravan propulsat în totalitate de energie electrică a decolat de pe o pistă din Moses Lake în data de 28 mai, marcând astfel o nouă reușită în domeniul avioanelor electrice.

În urma zborului, avionul a devenit cel mai mare avion electric de pasageri sau de marfă care a decloat până în prezent.

Zborurile cu avioane electrice încă nu sunt foarte fezabile, atât din cauza costurilor, cât și din cauza tehnologiei bateriilor, care limitează distanța maximă pentru călătorie.

Companiile Magnix și AeroTEC, însă, susțin că avionul la care au lucrat dovedește că micile aeronave pot opera pe rute scurte, pe care liniile aeriene mari le-au abandonat în urmă cu mult timp.

Avionul de față poate avea între 10 și 14 oameni la bord și în mod normal se bazează pe un motor clasic Pratt & Whitney Canada PT6A. Totuși, Cessna 208B Grand Caravan a fost dotat cu Magni500, un motor de 750 de cai putere, pur electric, realizat de către Magnix.

AeroTEC a avut sarcina dificilă de a înlocui motorul PT6A cu sistemul electric.

Avionul a decolat de la aeroportul internațional Grant County și a dat câteva ture, pentru aproximativ 30 de minute, înaitne să aterizeze. Pilotul a declarat că zborul inaugural a fost ”perfect”, iar CEO-ul Magnix, Roei Ganzarski, a afirmat că ”zborul este un moment important pentru aviație.”

Motorul Magni500 de pe Grand Caravan primește energie de la o baterie litiu-ion de 750V, cu greutatea de o tonă, însă Magnix explorează și alte tehnologii, cum ar fi bateriile litiu-sulf sau celulele cu hidrogen, conform flightglobal.com.

Citește totul despre:

Comentarii