Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

România poate fi reclamată la Curtea Europeană din cauza poluării. Ce șanse mai au mașinile Diesel

Comisia Europeană ar putea sesiza Curtea Europeană de Justiţie în cazul României şi al altor opt ţări din UE, din cauza poluării, informează Digi 24.

Mihai Diac 0 comentarii

Actualizat: 06.04.2018 - 11:42

Comisia Europeană se gândeşte tot mai serios să ia măsuri pentru a reduce numărul maşinilor care dăunează mediului, în primul rând al celor cu motor Diesel. Iar din numărul total de șase milioane de autoturisme din România, aproape jumătate au un asemenea motor.

Principalul motiv pentru care românii cumpără maşini Diesel e consumul redus de carburant.

Dar când laşi motorul pornit şi cobori din maşină pentru a lua ceva din portbagaj, simţi, însă, pe propria piele cât de poluantă e maşina: noxele fac aerul aproape irespirabil.

Cristian Bucur - director tehnic RAR: „Aceste particule sunt de fapt niste molecule de carbon cu un înveliş de hidrocarburi aromatice şi oxizi metalici. Şi acestea s-a demonstrat faptul că au potenţial cancerigen”.

Măsura gândită de Comisia Europeană nu ar rezolva de una singură problema poluării, dar ar putea da roade, alături de alte iniţiative, spun activiştii de mediu.

Alin Tănase – Greenpeace: „Pistele de biciclete şi montarea unor perdele de protecţie care să reducă poluarea. Eficientizarea trasnportului în comun, şi aici mă refer la soluţii din vest, de exemplu în zile cu poluare ridicată, transportul devine gratuit”.

Roma a anunţat deja că va interzice maşinile diesel în 2024.

În Londra, şoferii maşinilor diesel mai vechi de 11 ani trebuie să plătească o taxă suplimentară . Parisul vrea să interzică circulația mașinilor diesel înregistrate înainte de 2005.

Madridul şi Atena au anunţat că intenţionează să interzică accesul automobilelor diesel începând din 2025.

Comisia Europeană a somat, la sfârşitul lunii ianuarie, 9 ţări printre care şi România, să prezinte o listă de măsuri pentru diminuarea poluării. În caz contrar, urmează să fie lansate proceduri de sancţionare şi se poate ajunge inclusiv la Curtea Europeană de Justiţie - acolo unde se pot dicta amenzi mari.

Comentarii

loading...