10 C
București
miercuri, 24 aprilie 2024
AcasăTechRomânia poate fi reclamată la Curtea Europeană din cauza poluării. Ce șanse...

România poate fi reclamată la Curtea Europeană din cauza poluării. Ce șanse mai au mașinile Diesel

Comisia Europeană se gândeşte tot mai serios să ia măsuri pentru a reduce numărul maşinilor care dăunează mediului, în primul rând al celor cu motor Diesel. Iar din numărul total de șase milioane de autoturisme din România, aproape jumătate au un asemenea motor.

Principalul motiv pentru care românii cumpără maşini Diesel e consumul redus de carburant.

Dar când laşi motorul pornit şi cobori din maşină pentru a lua ceva din portbagaj, simţi, însă, pe propria piele cât de poluantă e maşina: noxele fac aerul aproape irespirabil.

Cristian Bucur – director tehnic RAR: „Aceste particule sunt de fapt niste molecule de carbon cu un înveliş de hidrocarburi aromatice şi oxizi metalici. Şi acestea s-a demonstrat faptul că au potenţial cancerigen”.

Măsura gândită de Comisia Europeană nu ar rezolva de una singură problema poluării, dar ar putea da roade, alături de alte iniţiative, spun activiştii de mediu.

Alin Tănase – Greenpeace: „Pistele de biciclete şi montarea unor perdele de protecţie care să reducă poluarea. Eficientizarea trasnportului în comun, şi aici mă refer la soluţii din vest, de exemplu în zile cu poluare ridicată, transportul devine gratuit”.

Roma a anunţat deja că va interzice maşinile diesel în 2024.

În Londra, şoferii maşinilor diesel mai vechi de 11 ani trebuie să plătească o taxă suplimentară . Parisul vrea să interzică circulația mașinilor diesel înregistrate înainte de 2005.

Madridul şi Atena au anunţat că intenţionează să interzică accesul automobilelor diesel începând din 2025.

Comisia Europeană a somat, la sfârşitul lunii ianuarie, 9 ţări printre care şi România, să prezinte o listă de măsuri pentru diminuarea poluării. În caz contrar, urmează să fie lansate proceduri de sancţionare şi se poate ajunge inclusiv la Curtea Europeană de Justiţie – acolo unde se pot dicta amenzi mari.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Protejarea pădurilor din Ilfov este piatra de temelie a viitoarei Centuri Verzi București-Ilfov

Înscrisă ca amendamente la noul Cod Silvic, protejarea pădurilor din Ilfov împotriva exploatărilor comerciale, piatra de temelie a viitoarei Centuri Verzi București-Ilfov, a fost...

De ce să montezi panouri fotovoltaice acasă?

În condițiile în care prețurile energiei electrice au crescut vertiginos în ultimii ani, fiind din ce în ce mai impredictibile, te întrebi justificat: ce...

Inovație pe piața muncii: munca fără contract

Ministerul Muncii a anunţat că orice persoană cu vârsta de cel puţin 16 ani va putea să câştige bani în plus. Va putea face...
Ultima oră
Pe aceeași temă