Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Protecția datelor personale afectează profiturile Facebook

Acțiunile Facebook au scăzut cu aproape un sfert din valoarea inițială, după ce conducerea companiei a afirmat că eforturile pentru protecția datelor personale costă mult, iar utilizatorii se folosesc mai puțin de rețeaua americană de socializare.

Share

Mihai Cernea 0 comentarii

Actualizat: 26.07.2018 - 11:50

Seria de scandaluri legate de modul în care Facebook se folosește de datele utilizatorilor săi și legislația europeană pentru protecția datelor afectează profiturile companiei, a afirmat, miercuri, CFO-ul David Wehner, citat de Reuters, într-o conferință dedicată acționarilor.

La două ore după acest anunț, acțiunile Facebook a scăzut cu aproape un sfert din valoarea inițială, compania raportând și faptul că veniturile și creșterea numărului de utilizatori și-au ratat țintele pentru al doilea trimestru al acestui an.

Șefii Facebook susțin că acest trend descendent va continua deoarece costurile de implementare GDPR sunt mari și vor afecta potențialul publicitar al rețelei, sursa sa principală de profit. Aceste pierderi, susțin aceștia, nu vor fi compensate de creșterile în țările în curs de dezvoltare și nici pe baza aplicație Instagram, care continuă să fie populară, mai ales printre utilizatorii mai tineri.

Profitul operațional (profitul dinainte de taxe și dobânzi) al companiei americane a scăzut la 44% în al doilea trimestru, față de 47% anul trecut în aceeași perioadă, iar liderii Facebook susțin că profitul operațional ar putea ajunge și mai jos, la o procentaj de 35% în următorii ani.

Căderea acțiunilor a șters 150 de miliarde de dolari din valoarea Facebook și a anulat toată creșterea din primul trimestru al anului, când fuseseră raportate creșteri surprinzătoare.

Potrivit Reuters, rezultatele slabe Facebook au generat scăderi și pentru ceilalți giganți IT pe piața financiară americană, cunoscută pentru aversiunea sa față de risc.

Comentarii

loading...