6.7 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSpecialTentativele de fraudă la plată online s-au înjumătăţit anul trecut

Tentativele de fraudă la plată online s-au înjumătăţit anul trecut

Procentul tentativelor de fraudă înregistrate în 2010 în magazinele online care folosesc soluţia ePayment a fost de 0.2%, în scădere cu 50% faţă de 2009.

Cu toate acestea, sistemul antifraudă ePayment a protejat magazinele online şi clienţii acestora de pierderi de aproape 900.000 de euro.

“Faptul că procentul tentativelor de fraudă scade continuu demonstrează că piaţa se maturizează şi că nivelul de securitate a tranzacţiilor creşte de la an la an. Cu toate acestea, creşterea anuală a numărului de tranzacţii face ca protecţia antifraudă să fie din ce în ce mai importantă, pierderile evitate de magazinele online şi de clienţii lor protejaţi de sistemul antifraudă ePayment crescând de la aprox. 550,000 de euro în 2007 la aproape 900,000 de euro anul trecut.”, declară Daniel Nicolescu, CEO GECAD ePayment.

Cele mai multe tentative au fost efectuate cu carduri emise în SUA, 30%, urmate la distanţă de carduri emise în România, 17% şi Italia, 10%. În ceea ce priveşte locaţia persoanelor care au încercat să utilizeze cardul în mod fraudulos, 32% s-au aflat pe teritoriul României, 23% în SUA, 7% în Italia şi 6% în Marea Britanie.

Conform statisticilor oferite de departamentul de Risc al GECAD ePayment, principalele tipuri de afaceri online vizate în 2010 au fost site-urile care oferă reîncărcare electronică pentru telefoanele mobile, având un procent de 28.9% din numarul total al tentativelor de fraudă, urmate de turism, cu un total de 22% şi de serviciile de telecomunicaţii, altele decat cele de reîncărcare, cu un procent de 10,7%.

În ceea ce priveşte eTail-ul, deşi nu se numără printre domeniile cu cele mai multe tentative de fraudă, datorită valorii mari a produselor, ocupă locul doi, după turism, în ceea ce priveşte volumul pierderilor evitate prin aplicarea filtrelor ePayment.

În timp ce rata tentativelor de fraudă a scăzut, numărul dosarelor de fraudă în care GECAD ePayment a colaborat cu DIICOT (Directia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism) şi BCCO (Biroul de Combatere a Crimei Organizate) a crescut de la 9 la 15, principalele oraşe în care s-au efectuat investigatii fiind Bucureşti, Constanţa, Tg. Mureş, Topliţa, Alba Iulia, Alexandria şi Braşov.

“Chiar dacă procentul tentativelor de fraudă la plata online este relativ redus, atât magazinele online, cât şi clienţii lor au nevoie de protecţia pe care o oferă un sistem antifraudă performant pentru a evita pierderi semnificative care pot dăuna întregii industrii de comerţ electronic. În contextul creşterii accelerate a domeniului, certificarea PCI DSS si utilizarea standardului 3D Secure devin obligatorii pentru orice procesator care doreşte să încurajeze şi să susţină dezvoltarea clienţilor săi.”, explică Daniel Nicolescu.

PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) reprezintă cel mai important standard de securitate din industria plăţilor online şi a fost dezvoltat de un consorţiu format din MasterCard WorldWide, Visa INC, American Express, Discover Financial Services şi JCB International.

Cel mai înalt nivel de certificare PCI DSS atestă un nivel performant de securizare a datelor cumpărătorilor şi a mediului de tranzacţionare, pornind de la criptarea informaţiilor şi terminând cu data-center-urile, politicile de disaster recovery şi accesul angajaţilor procesatorului la date şi echipamente. GECAD ePayment a fost auditată şi a primit certificarea PCI DSS Level 1 în mai 2009.

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă