Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Snapchat difuzează reclame

După ce a refuzat oferte de miliarde de dolari din partea Google și Facebook, dar și după un scandal generat de lipsa unor măsuri de securitate ­suficiente, rețeaua de socializare cu mesaje efemere Snapchat încearcă să se ­monetizeze transmițând publicitate.

Share

David Simion 0 comentarii

Actualizat: 20.10.2014 - 22:56

După ce a refuzat oferte de miliarde de dolari din partea Google și Facebook, dar și după un scandal generat de lipsa unor măsuri de securitate ­suficiente, rețeaua de socializare cu mesaje efemere Snapchat încearcă să se ­monetizeze transmițând publicitate.

Snapchat, rețeaua de socializare renumită pentru faptul că mesajele şi fotografiile postate se autodistrug la câteva secunde după ce sunt văzute de utilizatori, a anunţat vineri că va începe să transmită publicitate.

Primul spot publicitar încorporat în acest weekend de Snapchat între mesajele sale efemere a fost unul de promovare a filmului horror „Ouija”. Reclama a fost în fapt un trailer de 20 de secunde de promovare a acestui film şi a putut fi vizionată de utilizatorii americani ai reţelei de socializare, relatează portalul mashable.com, citat de Mediafax.

Conform sursei citate, nu este clar cât timp vor apărea astfel de spoturi de promovare pe Snapchat şi nici cât de des vor fi transmise aceste reclame. Însă este de aşteptat ca Snapchat să continue experimentele în privinţa difuzării de publicitate, mai scrie mashable.com.

Mesajele publicitare vor fi introduse în secţiunea „actualizări recente” a reţelei Snapchat, potrivit unui anunţ făcut vineri pe blogul platformei.

De asemenea, Snapchat a promis că nu va introduce publicitatea „printre mesajele personale”, precum fotografiile pe care utilizatorii reţelei şi le transmit şi nici în timp ce aceştia poartă o conversaţie. „Ar fi foarte ­nepoliticos (să facem acest lucru, n.r.). Vrem să vedem dacă putem să ­livrăm aceste mesaje publicitare ­într-o ­manieră amuzantă şi informativă”, au spus reprezentanţii Snapchat, ­citaţi de AFP. Aceasta este prima iniţiativă a Snapchat de a încerca să facă bani prin intermediul mesajelor ­publicitare.

Recent, Snapchat a fost în centrul unui scandal, după ce hackerii au ­publicat online un număr mare de imagini şi înregistrări video de pe serviciul de mesagerie efemeră, provocând temeri cu privire la aceste mesaje, care se presupune că ar ­trebui să dispară la câteva secunde după ce sunt văzute de utilizatorii reţelei.

Pe de altă parte, în luna iulie, huffingtonpost.com relata că Snapchat este în negocieri cu mai multe companii chineze pentru o investiţie care ar putea să ridice valoarea acesteia la o sumă de 10 miliarde de dolari. Conform sursei citate, valoarea atât de mare a Snapchat este specifică industriei de telecomunicaţii din SUA, însă The Huffington Post atrăgea atenţia că această companie a avut până în prezent venituri de 0 dolari.

Potrivit Bloomberg, un grup de investitori, între care se află şi Alibaba, versiunea chineză a retailerului Amazon, este interesat de achiziţionarea acestei aplicaţii. Snapchat a intrat în atenţia internaţională a media după ce atât Facebook, cât şi Google au făcut oferte de 3 miliarde de dolari, respectiv 4 miliarde de dolari pentru a cumpăra această aplicaţie. Însă, Snapchat a refuzat ambele oferte.

În luna mai, Federal Trade Commission a anunţat că a încheiat un acord cu compania Snapchat, pe care a acuzat-o că îşi înşală utilizatorii în privinţa caracterului efemer al „snaps”-urilor publicate (fotografii, mesaje video, mesaje text), despre care se presupune că ar trebui „să dispară pentru totdeauna” în mai puţin de 10 secunde. Snapchat a neglijat mai ales să îi informeze pe utilizatori în legătură cu faptul că „snaps”-urile pot fi salvate pe termen nedeterminat, utilizând alte aplicaţii.

Acest serviciu pentru telefoane inteligente a devenit foarte popular după lansarea sa în septembrie 2011. Însă succesul său a generat multe îngrijorări, pentru că aplicaţia poate să ofere adolescenţilor o falsă impresie de securitate atunci când îşi publică fotografiile. FTC a acuzat Snapchat şi de faptul că a colectat, fără să îi anunţe, contactele din agendele utilizatorilor săi care posedă un iPhone, un iPad sau un iPod. Aceeaşi instituţie americană a reproşat faptul că Snapchat nu şi-a securizat suficient serviciul „Find a Friend”, care a permis piraţilor cibernetici să acceadă în baza sa de date şi să fure astfel nume şi numere de telefon de la 4,6 milioane de utilizatori.

Nici o amendă nu a fost aplicată, însă Snapchat ar putea face obiectul unor sancţiuni financiare, dacă nu va respecta condiţiile acestui acord, după cum a mai spus FTC.

Snapchat a promis, într-un comunicat, că va răspunde chestiunilor semnalate de FTC şi a precizat că a rezolvat deja mai multe dintre aceste probleme. Totodată, Snapchat şi-a asigurat utilizatorii că va continua să investească în sisteme de securitate şi în mijloace tehnice care să împiedice comiterea unor abuzuri.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...