Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Decizie în premieră pentru Facebook: butonul LIKE încalcă dreptul la intimitate, în anumite condiţii

O instanţă din Germania a stabilit miercuri că transferul datelor de către site-urile de comerţ electronic către platforma Facebook prin intermediul butonului "Like", fără a avea consimţământul consumatorilor, încalcă prevederile legale germane şi comunitare privind dreptul la intimitate, scrie DPA, citată de Agerpres.

Share

Carla Popa 0 comentarii

Actualizat: 09.03.2016 - 19:55

O instanţă din Germania a stabilit miercuri că transferul datelor de către site-urile de comerţ electronic către platforma Facebook prin intermediul butonului "Like", fără a avea consimţământul consumatorilor, încalcă prevederile legale germane şi comunitare privind dreptul la intimitate, scrie DPA, citată de Agerpres

Organizaţia pentru Sprijinirea Consumatorului din landul Renania de Nord-Westfalia a dat în judecată două firme care deţin site-uri de comerţ electronic pentru că au transferat informaţii către Facebook prin intermediul butonului "Like", fără a avea consimţământul utilizatorilor de internet. 

Curtea din Dusseldorf a hotărât că cele două companii trebuie să informeze în viitor consumatorii prezenţi pe site-urile lor de comerţ electronic că prin apăsarea butonului "Like" adresele lor de internet IP pot fi transferate la Facebook. 

"Nimeni nu ştie ce face Facebook cu datele colectate", a declarat Sabrine Petri, jurist pentru Organizaţia pentru Sprijinirea Consumatorului. Butonul ''Like'' este folosit de Facebook pentru a instala programe foarte mici pe computerele personale ale utilizatorilor, care schiţează un profil al internautului, fie că acesta are sau nu cont de Facebook. 

Decizia Curţii din Dusseldorf ar putea afecta companii din Germania. Facebook se confruntă deja cu o anchetă în Germania, unde Biroul Federal al Cartelului, organismul care supraveghează practicile concurenţiale, verifică posibilul abuz al folosirii datelor şi încălcarea legilor privind protecţia confidenţialităţii.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...