20.3 C
București
miercuri, 24 aprilie 2024
AcasăSpecialCare sunt cele mai mari "MINCIUNI SOCIALE" ale internauţilor români şi cele...

Care sunt cele mai mari “MINCIUNI SOCIALE” ale internauţilor români şi cele mai mari TEMERI legate de reţelele sociale

Varietatea tot mai mare de dispozitive mobile conectate la Internet creşte prezenţa şi timpul românilor pe social media, indică un studiu al companiei Intel, realizat de Mercury Research, remis romanialibera.ro.

Cercetarea, denumită “Intel UltraYou”, arată că există un decalaj între profilul românilor din social media şi cum sunt ei în realitate.

Varianta “virtuală” este îmbunătăţită pentru a impresiona prietenii din listă. Pentru 91% dintre cei intervievaţi, cea mai mare “minciună socială” a româncelor este postarea de fotografii selectate, în care arată mai bine ca în realitate. De asemenea, 77% dintre respondenţi susţin că şi bărbaţii se fac vinovaţi de aceeaşi deprindere.

O a doua minciună socială frecventă a româncelor şi românilor este postarea informaţiilor care îi face să pară mai inteligenţi. Pe locul trei în topul neadevărurilor din social media se situează check-in-urile: aproape 53% dintre respondenţi susţin că româncele îşi dau check-in doar din locuri elegante, în timp ce 46% susţin acelaşi lucru şi despre bărbaţi.

Conform respondenţilor, motivele “minciunilor sociale” ale româncelor sunt (în ordinea importanţei): dorinţa de a impresiona alte persoane, găsirea dragostei sau prieteniei şi mascarea nesiguranţei. Bărbaţii români denaturează deliberat adevărul pe reţelele de socializare întâi cu scopul de a impresiona alte persoane, apoi pentru a-şi masca nesiguranţa şi pentru a găsi dragoste sau prietenie.

Alter ego-ul din mediul online influenţează vieţile reale ale românilor.
Din totalul respondenţilor la studiul “Intel UltraYou”, 42% au declarat că îşi doresc să semene mai mult cu “eul” lor virtual. Dorinţa de a se asemăna cu profilul din social media atrage acţiuni din partea românilor “sociali”. Spre exemplu, 36% din respondenţi au declarat că citesc mai mult din constrângerea de a “da mai bine” şi în viaţa reală, 25% fac mai multe exerciţii fizice, iar 20% merg la petreceri mai des.

Modalitatea cea mai frecventă prin care sunt detectate minciunile în social media este discordanţa dintre acţiuni şi fapte (pentru 38% din respondenţi) sau când un post “sună prea frumos pentru a fi adevărat” (24%).

Temerile românilor în mediul online

Cea mai mare temere a românilor cu conturi pe reţelele de socializare este legată de activitatea lor pe Internet. Potrivit studiului, 35% dintre ei au declarat că nu s-ar simţi deloc confortabil dacă întreaga activitate pe care o desfăşoară pe Internet ar fi făcută publică, faţă de numai 9%, care s-ar simţi foarte confortabil. În plus, 15% dintre respondenţi susţin că se simt vulnerabili din cauza informaţiilor publicate pe net de către ei sau de alte persoane referitoare la ei pe Internet.

În ciuda exploziei de informaţii postate pe Internet, 53% dintre respondenţi consideră că oamenii ar trebui făcuţi răspunzători pentru informaţiile postate, iar acelaşi procent susţine că oamenii divulgă prea multe informaţii pe Internet despre ei.

“Modul în care utilizatorii comunică pe Internet s-a schimbat semnificativ în ultimii ani. De asemenea, utilizatorii au la dispoziţie dispozitive mai rapide, mai performante şi mai uşoare, care le permit accesul la Internet oricând şi de oriunde. Este foarte simplu acum să postăm informaţii despre viaţa noastră şi despre cei apropiaţi, dar trebuie să facem diferenţa între postarea de informaţii şi supraexpunere pe Internet”, a declarat Adrian Cioroianu, Business Development Manager, Intel.

Ce dispozitive preferă românii şi ce postează

Cea mai populară reţea de socializare în rândul participanţilor la studiu este Facebook, urmată de Hi5, Google+, Netlog şi Twitter.

În ceea ce priveşte informaţiile distribuite pe reţelele de socializare, predomină fotografiile. Astfel, 69% dintre respondenţi postează pe social media poze personale sau cu persoane cunoscute, 66% opinii şi 62% diverse informaţii.

Potrivit studiului “Intel UltraYou”, românii postează cel mai mult din concediu: 38% dintre respondenţi au declarat că publică informaţii pe Internet din vacanţă, 15% de la un eveniment sportiv, iar 13% în timp ce sunt la masă cu alte persoane.

Respondenţii folosesc canalele de socializare pentru a se exprima liber despre diferite subiecte, dar şi pentru a menţine relaţiile cu prietenii. Potrivit studiului, 52% dintre români postează pe Internet pentru a-şi exprima opinia şi pentru a face o afirmaţie, 39% pentru a se simţi conectaţi cu alte persoane, iar 32% pentru a-i ţine pe ceilalţi conectaţi la evenimentele din viaţa lor.

30% dintre respondenţi au declarat că postează pe Internet pentru a-şi face prieteni. Cu toate acestea, 69% dintre ei au declarat că îşi petrec timpul în viaţa reală cu doar un sfert dintre prietenii de pe reţelele sociale, iar doar 2% cu toţi, potrivit aceluiaşi studiu.

Cele mai citite

Dezvăluiri făcute de Anne Hathaway. Actrița a fost nevoită să se sărute cu zece bărbați

Experiența actoricească poate aduce cu sine momente neașteptate și provocatoare, iar Anne Hathaway a trăit unul dintre aceste momente la un casting. Actrița a...

Eșecul lui Nicușor Dan: Capitala îngheață, Promisiunile se Topesc

Avaria care a lăsat jumătate din Capitală fără apă caldă este simbolul eșecului sub administrația lui Nicușor Dan. Începând din 2020 cu promisiuni de...

Ce priorități va avea Firea ca primar general: școli, transport, termoficare și spitale

Gabriela Firea, cea care este, din nou, candidatul PSD la funcția de primar general al Capitalei, a transmis un mesaj în care anunță ce...
Ultima oră
Pe aceeași temă