Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Amazon Cloud: Următoarea revoluţie?

Deşi experţii pronosticau o luptă cap la cap între Google şi Apple pentru lansarea noului serviciu Cloud, Amazon şi-a învins adversarii, devenind prima firmă care oferă clienţilor posibilitatea să îşi asculte albumele ...

Share

Alex Tocilescu 0 comentarii

31.03.2011 - 19:49
Deşi experţii pronosticau o luptă cap la cap între Google şi Apple pentru lansarea noului serviciu Cloud, Amazon şi-a învins adversarii, devenind prima firmă care oferă clienţilor posibilitatea să îşi asculte albumele favorite de peste tot fără să le aibă pe un suport fizic.

 

Tehnologia nu este nouă - Amazon lucrează la perfecţionarea ei de 10 ani, folosind-o în scopuri comerciale din 2006 şi totuşi abia acum va revoluţiona, cred giganţii internetului, modul în care utilizatorii obişnuiesc să asculte muzică.

Dacă în anii '90 CD-ul părea să fie de neînlocuit şi la începutul anilor 2000 formatul mp3 începea să se impună, tehnologia pe care Amazon a prezentat-o la începutul săptămânii la New York face ca posesia fizică a unui suport pentru muzică (fie el un CD, un DVD, un stick USB sau un player mp3) să devină desuetă. Noul serviciu oferit de Amazon funcţionează cât se poate de simplu: utili¬za¬torul îşi poate pune colecţia de mp3-uri pe un server şi o poate asculta, cu ajutorul unui soft¬ware special creat de Amazon, care foloseşte procedeul numit „streaming", de oriunde doreşte: de acasă, de la birou şi chiar şi de pe stradă - dacă posedă un smartphone dotat cu sistemul operaţional Android şi acces la internet pe telefon. De asemenea, el îşi poate descărca de oriunde muzica pe un computer sau telefon.

Pentru început, spaţiul oferit de Amazon este mai curând mic - numai 5 gigabyte, echivalentul a circa 1.000 de cântece, dar, dacă utilizatorul cumpără un album în format mp3 pe site-ul companiei, el primeşte un spaţiu de 20 de gigabyte, pe care îl poate mări contra unei sume nu din cale afară de mare: în Statele Unite, unde serviciul Amazon Cloud este deja pe piaţă, 100 de gigabyte costă 100 de dolari pe an.

Amazon nu este prima companie care oferă acest serviciu - firmele Groveshark şi Spotify l-au lansat în America cu ceva vreme în urmă, însă şansele sale de succes sunt mult mai mari decât cele ale competitorilor, care, lipsiţi de puterea financiară a celor de la Amazon, nu au putut ocupa decât cel mult o nişă pe piaţa din Statele Unite. Google şi Apple vor prezenta un serviciu bazat pe acelaşi sistem în următoarele luni, însă adeseori primul venit pe piaţă ia partea leului, ceea ce speră desigur şi Amazon.

Casele de discuri, iritate de „nor"

Dacă utilizatorii vor fi probabil impresionaţi de noul serviciu, nu acelaşi lucru se poate spune şi despre casele de discuri - care nu au fost înştiinţate de Amazon de introducerea teh¬no¬logiei. Prima care şi-a arătat nemulţumirea a fost Sony Music, a cărei purtătoare de cuvân, Liz Young, a declarat că speră „să se ajungă la un nou acord în privinţa licenţelor, dar, dacă nu, ne păstrăm deschise opţiunile legale". Sony Music este de părere că actualele licenţe deţinute de Amazon nu permit companiei americane să ofere piese muzicale în această formă - adică acestea să poată fi accesate de oriunde. Un director de la Sony Music a afirmat că „în industria muzicală, unele voci susţin că serviciul ar putea fi ilegal", însă declaraţia lui conţine şi o urmă de nesiguranţă; deocamdată, nici una dintre părţi - Sony şi Amazon - nu este sigură că instanţele i-ar da dreptate. Până se va ajunge acolo, Amazon pare să fi ieşit în câştig: cotarea la bursa din New York a acţiunilor companiei a crescut în ziua anunţării noului serviciu cu 3,1%, în timp ce cele ale competitorilor Google şi Apple au scăzut.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...