7.9 C
București
marți, 23 aprilie 2024
AcasăSpecialVânzările de PC-uri, în creştere cu 14,3% în 2010

Vânzările de PC-uri, în creştere cu 14,3% în 2010

Vânzările de calculatoare vor fi cu 14,3 la sută mai mari în acest an, comparativ cu 2009, ajungând la cifră record de 352 de milioane de unităţi, potrivit unui studiu al firmei Gartner.  Cu toate aceasta, rezultatele sunt sub astepari, din cauza concurenţei din partea computerelor tabletă, gen iPad, relatează AFP. De altfel, aceste estimări sunt sub nivelul celor făcute de Gartner în luna septembrie, de plus 17,9 la sută.

Pentru 2011, compania prognozează vânzări de 409 milioane de calculatoare, adică o creştere de 15,9 la sută faţă de acest an, o estimare, de asemenea, în scădere, faţă de nivelul anterior de 18,1 la sută. “Piaţa PC-urilor va trebui să facă faţă concurenţei din partea tabletelor şi smartphone-urilor din generaţia viitoare, care ar putea fi un substitut pentru calculatoare”, a declarat Raphael Vasquez, analist la Gartner, citat de ziare.com.

De altfel, analistul estimează că tabletele vor semăna din ce în ce mai mult cu PC-urile, în ceea ce priveşte funcţionalităţile, tocmai pentru a “deturna” atenţia consumatorilor de la calculatoare.
Deocamadată, PC-ul rămâne o necesitate, însă această industrie s-a arătat “incapabilă de a inova”, potrivit unui alt analist al Gartner, George Shiffler. “Ţările emergente vor continua să se echipeze cu PC-uri şi acestea vor reprezenta peste 50 la sută din această piaţă până la sfârşitul lui 2011”, estimează Shiffler.

Cele mai citite

Serviciile germane de informații suspectează Rusia de finanțarea partidelor regionale de extremă dreapta

Agenția germană de informații interne a cerut luni autorităților de la Berlin să îi acorde mai multe puteri pentru a putea monitoriza fluxurile financiare,...

Serviciile germane de informații suspectează Rusia de finanțarea partidelor regionale de extremă dreapta

Agenția germană de informații interne a cerut luni autorităților de la Berlin să îi acorde mai multe puteri pentru a putea monitoriza fluxurile financiare,...

De ce nu se creează efectul de campanie electorală?

Campania electorală s-a declanșat neoficial în România. Criza desemnării candidatului comun al coaliției PSD-PNL are efecte profunde. În această perioadă, se fac calibrări de...
Ultima oră
Pe aceeași temă