12.2 C
București
joi, 18 aprilie 2024
AcasăSpecialSubaru XV promite o atmosferă high-tech

Subaru XV promite o atmosferă high-tech

Subaru XV respectă, în mare parte, liniile conceptului care l-a prefigurat, cu partea frontală inspirată după fratele mai mare, Outback, dar aduce un suflu nou în ceea ce priveşte posteriorul, ale cărui forme pot cere un timp de acomodare din partea fanilor mărcii.

Subaru XV vine din start cu o serie de atuuri care l-ar putea transforma într-o vedetă a segmentului crossover, iar la acest capitol, pe lângă dimensiunile compacte şi consolele scurte, intervine şi experienţa în afara asfaltului tipică Subaru.

Sistemul de tracţiune integrală Symmetrical All-Wheel-Drive face echipă cu sistemul Su­baru Dynamic Chassis Control Concept, pentru un parcurs cât mai sigur în teren accidentat. Oferta de transmisii cuprinde cutii manuale în cinci sau şase rapoarte, dar şi transmisia automată Lineartronic, iar variantele de echipare superioare oferă schimbătoare de viteze garnisite cu piele şi crom.

La capitolul motorizări, japonezii şi-au făcut temele: la baza gamei stă propulsorul pe benzină 1.5i, despre care niponii spun că este perfecţionat şi mult mai economic decât până acum. Propulsorul pe benzină de 2,0 litri plusează la capitolul putere, iar varianta diesel de 2,0 litri duce mai departe aventura propulsoarelor boxer pe motorină, încercând să impresioneze la capitolul eficienţei în consum.

Subaru XV oferă două tipuri de diferenţiale, în funcţie de soluţia aleasă pentru transmisie. Variantele Lineartronic folosesc un diferenţial activ în tandem cu un ambreiaj multi-disc, ce repartizează cuplul către puntea spate atunci când roţile din faţă pierd aderenţa, potrivit promotor.ro.

Diferenţialul central cu vâscocuplu, disponibil pentru variantele cu transmisii manuale în cinci sau şase rapoarte, lucrează cu un raport de distribuţie a cuplului între punţi de 50:50, asigurând un comportament foarte bun al maşinii în cazul pierderii aderenţei pe una sau mai multe roţi.

La interior, Subaru XV promite o atmosferă high-tech, asigurată de interfaţa Multi-Function Display, dar şi de spaţiul suficient pentru fiecare ocupant. Fără ca dimensiunile caroseriei să fi crescut inutil faţă de vechea generaţie, ci prin avansarea cât mai mult a montanţilor faţă, şoferul şi ocupantul locului din dreapta câştigă un spaţiu substanţial.

Acest lucru avantajează şi pasagerii de pe bancheta din spate, care se vor bucura de centimetrii suplimentari în zona genunchilor.   

Cele mai citite

Alexandru Rafila are încredere în rezultatele anchetei de la Spitalul „ Sf. Pantelimon” din București

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a declarat, joi, că nu are niciun motiv să considere că rezultatele anchetei interne de la Spitalul "Sf. Pantelimon" nu...

Gabriela Ruse, în „sferturile” turneului WTA de la Rouen

Gabriela Ruse s-a calificat în sferturile de finală ale turneului WTA 250 de la Rouen, după ce a învins-o în trei seturi pe Clara...

Turcia întârzie încheierea acordului de deminare în Marea Neagră între România, Bulgaria și Ucraina

Acordul tripartit pentru deminare în Marea Neagră, încheiat în ianuarie cu România şi Bulgaria, nu a intrat încă în vigoare din cauza lipsei ratificării...
Ultima oră
Pe aceeași temă