BMW X5 xDrive40e, primul SUV hibrid plug-in al producătorului auto german, a fost lansat în România, la un preț de pornire de 71.176 euro.
BMW X5 xDrive40e va putea fi încărcat la o priză obișnuită în aproximativ 4 ore, acesta fiind primul model BMW de acest gabarit care poate fi încărcat astfel. Cu o autonomie electrică de 25-30 km, dar și un consum mediu de circa 3,3 L/100 km, în regim hibrid, noul SUV se anunță o alternativă nu doar pentru drumurile lungi, ci și pentru cele zilnice, între casă și birou.
Citește și Skoda a anunțat prețurile pentru NOUL Superb. Cât costă berlina în România
Modelul german vine cu un preț destul de piperat, însă având în vedere rivalii săi direcți, suma este una de intrare în gamă. Versiunea hibridă a lui X5 este cu 1500 euro mai scumpă față de benzinarul X5 xDrive35i.
Hibridul vine cu un sistem de propulsie compus dintr-un motor termic de 2 litri și unul electric, împreună puterea totală fiind de 313 CP. La consumul mediu de 3,3 L/100 km se adaugă un consum de curent de circa 15,3 kWh. Alimentarea la priză, pentru drumurile scurte din oraș, face ca o călătorie de 10 km să coste doar 1 leu. În plus impozitul anual este de aproximativ 9 lei, în timp ce pentru o mașină convențională cu motor de 2 litri aceste este de 20 de ori mai mare.
La nivel de performanțe, SUV-ul atinge 100 km/h în 6,8 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 210 km/h. Modelul vine cu transmisie automată, în opt rapoarte. Pentru a ajusta modul de operare a sistemului hibrid poate fi activat butonul eDrive.
Modelul vine cu dotări de bază care la celelalte versiuni ale lui X5 sunt de regulă opționale, cum ar fi sistemul de navigație sau pachetul de suspensii adaptive.
Timpul de încărcare a bateriei poate fi redus dacă o dată cu achiziționarea hibridului este cumpărat și un sistem BMW i Wallbox. Astfel de la aproape 4 ore, încărcarea completă a bateriei poate fi redusă la două ore 45 minute.