Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Câte mașini scumpe se vând în România

Un număr de 4.436 de autoturisme noi şi second-hand din categoria mărcilor scumpe au fost înmatriculate în primele două luni 2016, cele mai multe fiind consemnate în dreptul BMW, cu 3.329 de unităţi, dintre care aproape 400 unităţi noi, potrivit statisticii Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/, consultată de AGERPRES.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 13.03.2016 - 12:13

Un număr de 4.436 de autoturisme noi şi second-hand din categoria mărcilor scumpe au fost înmatriculate în primele două luni 2016, cele mai multe fiind consemnate în dreptul BMW, cu 3.329 de unităţi, dintre care aproape 400 unităţi noi, potrivit statisticii Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/, consultată de AGERPRES.

În intervalul ianuarie - februarie 2016, din totalul raportat, 596 de exemplare sunt încadrate la categoria autoturismelor noi. Astfel, pe prima poziţie se situează BMW, cu 394 de unităţi, în creştere cu 26,28% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, marcă urmată de Jeep (64 de exemplare, +42,22%), Volvo (52 de unităţi, +44,44%), Porsche (31, +19,63%, Smart (23, +27,78%), Lexus (16, +45,45%), Jaguar (10, -9,09%), Alfa Romeo (3, -57,14%), Maserati (2), Cadillac şi Bentley (câte o unitate).

Pe segmentul maşinilor scumpe second hand, pe primul loc se află, în primele două luni din acest an, tot BMW, cu 2.935 de unităţi, cu 21,58% mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2015. În acelaşi timp, lista continuă cu: Volvo (281 unităţi, +34,45%), smart (248 unităţi, -1,98%), Alfa Romeo (139 unităţi, +13,93%), Porsche (73 unităţi, +102,7%), Vauxhall (45 unităţi, +7,14%), Jaguar (29 unităţi, +52,63%), Lancia (25 unităţi, -39,02%), Jeep (24 unităţi, +9,09%), Lexus (18 unităţi, +5%), Infiniti (3 unităţi, -62,5%), Maruti (3 unităţi, +200%), Cadillac (două unităţi, +100%), Lincoln, Maserati şi Pontiac (câte o unitate).o unitate).

Datele DRPCIV arată că înmatriculările de vehicule noi au înregistrat, în februarie, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, o creştere de 30,69%, până la 8.098 de unităţi, din care 5.099 erau autoturisme. Potrivit sursei citate, în ceea ce priveşte mărcile preferate de şoferii români, pe primul loc continuă să se claseze Dacia, cu 1.394 de unităţi (+4,81% faţă de februarie 2015), urmată de Skoda (500 unităţi, +9,89%), Volkswagen (437 unităţi, +28,91%) şi Ford (393 unităţi, +60,82%).

Conform statisticii DRPCIV, parcul auto naţional din România însuma, la sfârşitul anului 2015, aproximativ 6,6 milioane de unităţi, în creştere cu 5,27% faţă de perioada similară a anului precedent, când număra 6,27 milioane de exemplare.

Din totalul vehiculelor care circulau pe drumurile naţionale la finele anului trecut, aproximativ 5,15 milioane de unităţi erau încadrate în categoria autoturismelor, în creştere cu 5,04%, comparativ cu anul 2014, când erau consemnate 4,9 milioane de autoturisme. La nivelul Bucureştiului erau înregistrate, la finele anului trecut, 1,19 milioane de autovehicule, dintre care 956.664 unităţi, consemnate la categoria autoturisme.

La capitolul uzură, circa 2,56 milioane de maşini aveau o vechime mai mare de 12 ani, în scădere cu 12,31%, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din anul 2014. De asemenea, aproximativ 1,89 de milioane de vehicule cuprinse în parcul auto naţional erau încadrate la o vechime cuprinsă între 6-10 ani, în timp ce 1,76 milioane de unităţi aveau un grad de uzură între 11-15 ani. În acelaşi timp, aproximativ 1,20 milioane de maşini erau mai vechi de 20 de ani.

Citește totul despre:

Comentarii