12 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăTechAnisie, scrisoare deschisă către dascăli

Anisie, scrisoare deschisă către dascăli

Anisie îi încurajează pe dascăli să îi ţină pe elevi “conectaţi la educaţie” şi spune că se lucrează la scenarii care să compenseze efectele acestei crize. “Măsurile care vor fi luate (…) vor avea în vedere ca elevii noştri să nu sufere şi să nu piardă de pe urma acestei suspendări a cursurilor”, mai spune Anisie, precizând că variantele privind susţinerea examenelor naţionale pentru elevi, dar şi cele pentru unele cadre didactice, “vor fi unele oneste, realiste şi transparente”.

Monica Anisie, ministrul Educaţiei şi Cercetării, a transmis, luni, cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar, o scrisoare deschisă în care a evidenţiat importanţa contribuţiei acestora la menţinerea echilibrului emoţional al elevilor, al părinţilor şi, nu în ultimul rând, al întregii societăţi, se arată într-un comunicat de presă transmis de MEC.

Conform sursei citate, Anisie a subliniat importanţa creării de contexte educaţionale prin orice mijloace de comunicare, motivându-i pe elevi să rămână conectaţi la educaţie şi a asigurat cadrele didactice că se lucrează la scenarii care să compenseze efectele acestei crize, efecte care vizează atât elevii, cât şi cadrele didactice. Măsurile vor avea în vedere ca elevii să nu sufere şi să nu piardă de pe urma acestei suspendări a cursurilor.

“Traversăm cu toţii o perioadă plină de provocări într-un context în care sănătatea noastră şi a celor din jur este lucrul cel mai de preţ de care trebuie să ne îngrijim. Măsura suspendării cursurilor a fost şi este una necesară”, afirmă Anisie, în scrisoare.

Ea adaugă că toată lumea vrea să ştie cu certitudine când se va reveni în sala de clasă, dar subliniază că decizia pe care Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă o va lua “va viza siguranţa că niciun elev sau cadru didactic nu va fi infectat în momentul revenirii la cursuri”. 

“Mai mult decât oricând, noi, cadrele didactice trebuie să contribuim la menţinerea echilibrului emoţional al elevilor noştri, al părinţilor şi nu în ultimul rând, al întregii societăţi. Continuarea învăţării de acasă reprezintă modalitatea prin care putem să fim alături de copiii noştri. Suspendarea cursurilor reprezintă o perioadă în care vom valorifica activitatea pe care am desfăşurat-o în sala de clasă, prin modalităţi de fixare a cunoştinţelor şi de recapitulare a temelor predate, fără a preda noi cunoştinţe şi fără a evalua elevii”, spune Anisie.

Ea afirmă că are încredere “în măiestria” cadrelor didactice de a crea contexte educaţionale prin orice mijloace de comunicare şi de a-i motiva pe elevi să rămână conectaţi la educaţie.

“Aceasta presupune păstrarea unui echilibru în tot ceea ce înseamnă acest proces: adaptarea volumului de resurse pe care îl transmitem elevilor, a activităţilor individuale pe care le solicităm acestora, iar participarea la cursurile online trebuie să fie un moment aşteptat de elevi, nu o presiune în plus”, consideră ministrul Educaţiei.

Anisie arată că Ministerul Educaţiei şi Cercetării a identificat instrumente şi resurse digitale, care pot fi utilizate la învăţarea de acasă, cea asistată de tehnologie şi le-a centralizat în platforma DIGITAL pe educred.ro, ce poate fi accesată la adresa https://digital.educred.ro şi recomandă fiecărui cadru didactic să selecteze instrumentele şi resursele cele mai adecvate sau să-şi creeze propriile resurse. 

“Suntem conştienţi de faptul că sunt elevi şi cadre didactice care nu dispun de tehnologie pentru continuarea învăţării. Vă încurajez, stimaţi colegi, să continuăm şi în situaţiile acestea învăţarea, utilizând manualele din biblioteca şcolii, diverse materiale auxiliare de care dispuneţi, toate acestea raportate la particularităţile de vârstă ale elevilor”, adaugă Monica Anisie.

Ea menţionează că, pentru pregătirea elevilor în vederea susţinerii examenelor naţionale, am realizat împreună cu Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare un set de cinci resurse de antrenament tip test. Acestea respectă modelul subiectului de examen. Ele au fost publicate luni pe site-ul https://rocnee.eu/testeantrenament/, iar în 3 aprilie vor fi postate baremele de evaluare şi de notare, pe acelaşi site. Rolul acestora este de autoevaluare şi calibrare a felului în care s-au redactat răspunsurile.

“Vă asigur că la nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetării se lucrează la scenarii care să compenseze efectele acestei crize, efecte care îi vizează atât pe elevii noştri, cât şi pe dumneavoastră, cadrele didactice. Măsurile care vor fi luate vor fi comunicate oficial şi vor avea în vedere ca elevii noştri să nu sufere şi să nu piardă de pe urma acestei suspendări a cursurilor. În ceea ce priveşte susţinerea examenelor naţionale pentru elevi, dar şi examenele pe care unele cadre didactice le au de susţinut, vă asigur că vom prezenta public variantele la care specialiştii din cadrul ministerului lucrează. Acestea vor fi unele oneste, realiste şi transparente, adaptate contextului în care ne aflăm.            Vă mulţumesc pentru tot efortul pe care îl depuneţi, vă doresc multă sănătate şi aştept momentul, cât mai curând, să revenim în sălile de clasă”, subliniază Anisie.

Cele mai citite

Proiect de pace durabilă

Anulată de două războaie în curs, Ucraina și Gaza, și umbrită de conflicte potențiale, precum cel din jurul Taiwanului, pacea este din nou tematizată....

Pentagonul va aloca 20 de miliarde de dolari pentru a dezvolta avionul de luptă NGAD

Forţele Aeriene ale SUA alocă aproape 20 de miliarde de dolari pentru a dezvolta avionul de luptă NGAD (Next Generation Air Dominance), înlocuitorul pentru...

Guvernul va da un OUG joi prin care numărul funcțiilor de conducere ar putea ajunge la 10% în aparatul de stat

Guvernul urmează să aprobe în şedinţa de joi un proiect de ordonanţă de urgenţă(OUG) privind modificarea unor măsuri fiscal-bugetare, precum posibilitatea stabilirii, în anumite...
Ultima oră
Pe aceeași temă