5.4 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăTech7 sfaturi despre cum să îți deschizi un magazin online de succes

7 sfaturi despre cum să îți deschizi un magazin online de succes

1. Partea legală
În primul rând trebuie să te ocupi de  partea legală, înființarea unei societăți comerciale sau firme. Poți alege între SRL, PFA sau ÎI. Recomandat este să îți deschizi un SRL plătitor de TVA, pentru că vei lucra cu furnizori de produse ale căror prețuri vor veni cu TVA, iar tu la rândul tău vei  vinde tot cu TVA. Un SRL are dezavantajul că necesită câteva cheltuieli în plus față de PFA sau Întreprindere Individuală la înființare, dar per total vei avea taxe mai mici ce trebuie plătite.

2. Alegerea numelui magazinului
Acum că ai rezolvat cu partea legală și înființarea firmei pe care va funcționa magazinul tău online, va trebui să te gândești la un nume în acord cu obiectivul activității. Ține cont că magazinul tău va fi online, așadar trebuie să verifici ce nume de domeniu este disponibil.

Cum alegi un nume de domeniu?

Poți opta pentru o denumire de brand, precum: emag, elefant, notino, romstal, dedeman, care nu spun mare lucru despre domeniul de activitate, dar cu bugetul corect de promovare, devin o afacere mai bună pe termen lung.
Alegi numele domeniului în funcție de domeniul de activitate: calculatoareieftine.ro, usideinterior.ro, mobilalacomanda.ro și lista poate continuă. Asigura-te că domeniul este disponibil și că nu este deja înregistrat și jonglează cu denumirea până când găsești o varianta disponibilă și potrivită.
Obs: Poți alege și numele firmei în funcție de numele magazinului online, dar nu este obligatoriu.

3. Serviciile de hosting
Pentru că magazinul tău să existe în online are nevoie de servicii de hosting. Serviciile de hosting presupun găzduirea fișierelor site-ului tău pe un server, securizat și conectat 24/7 la curent și internet.

Alegerea corectă pentru un magazin online este o soluție dedicată, un VPS, care îți permite că magazinul tău să se încarce bine și să aibă acces direct la mai multe resurse ale serverului decât pachetele extrem de accesibile potrivite doar pentru bloguri și eventual site-uri de prezentare.

Recomandarea noastră este să alegi o firma serioasă de la care să îți achiziționezi atât domeniul, cât și hostingul, de la operatori care investesc continuu în securitate și servere de ultima generație și au cel mai bun support telefonic, chat online și email din țară și acest lucru te va ajută la început de drum.

Atât domeniul de internet cât și serviciile de hosting se plătesc anual cât timp magazinul tău funcționează.

4. Realizarea magazinului online
Dacă ești programator web aici deja știi cum stă treaba, în caz contrar, va trebui să apelezi la o firmă care se ocupă de realizarea de magazine online la cheie.

Caută, cere oferte din mai multe locuri, discuta riguros deadline-urile de predare și cântărește bine care este cea mai potrivită opțiune pentru tine.

5. Stocuri și produse
Deja te-ai decis la punctul numărul doi sau dinainte ce produse vei comercializa. În cazul în care nu ești producător trebuie să te asiguri că ai cel puțin un furnizor bun pentru produsele pe care le vei comercializa. Poți apela la producători autohtoni sau piața mare din China. Depinde de tine calitatea pe care vrei să o aibă produsele tale.

Populează site-ul cu produsele tale și magazinul online este finalizat. Deja la punctul numărul 5 ai un magazin în mediul online, dar vei observă că nu vinzi. De aceea sunt necesarea și următoarele două puncte.

6. Optimizarea site-ului
Toate acțiunile de până acum te-au dus în pasul în care ai un magazin online funcțional, populat cu produse, non-stop online, dar nu vin comenzi. Următorul pas este să te asiguri că potențialii tăi clienți ajung pe site. Nu prietenii care îți văd postarea sunt clienții tăi. Site-ul tău trebuie să fie găsit în Google după căutări specifice domeniului tău de activitate: uși de interior, rochii de ocazie, întrerupătoare inteligente, etc.

Că site-ul tău să apară cât mai sus în mod constant în rezultaltele Google.ro, e momentul să investești în optimizarea SEO (Search Engine Optimization) a site-ului tău. Un proces continuu și o investiție pe termen lung care te va agrena într-un maraton către primele locuri din Google cu toate site-urile care comercializează soluții similiare cu ale tale.

7. Publicitatea platită
După ce te-ai asigurat că procesul de optimizare al site-ului este în derulare, pregătește bugete pentru a merge tu înspre clienți cu produsele și ofertele tale prin publicitate plătită. Facebook Ads și Google Ads sunt cele mai cunoscute și puternice instrumente de promovare în acest sens. În funcție de timpul și bugetele de care dispui, poți opta să înveți și să testezi pe cont propriu sau să apelezi la o agenție de marketing digital.

Cele mai citite

Nicușor a lansat cel mai mare fake-news de campanie

Nicușor Dan a rostogolit cea mai mare minciună din actuala campanie electorală. Presa neomarxistă s-a grăbit să preia anunțul echipei sale, potrivit căruia Agenția...

Nicușor a lansat cel mai mare fake-news de campanie

Nicușor Dan a rostogolit cea mai mare minciună din actuala campanie electorală. Presa neomarxistă s-a grăbit să preia anunțul echipei sale, potrivit căruia Agenția...

Urzicile: Delicii Verzi Pline de Nutrienți și Beneficii pentru Sănătate

Urzicile, deși adesea evitate din cauza proprietăților lor iritante la contactul cu pielea, sunt o sursă valoroasă de nutrienți și au numeroase beneficii pentru...
Ultima oră
Pe aceeași temă